Rivo Sarapik • 9. juuli 2010
Jaga lugu:

Aus kaubandus keerutab masu kiuste miljardeid

Ausat kaubandust eviva kaubamärgi Fairtrade toodete käive jätkas eelmisel aastal kriisi kiuste kasvamist, inimesed kulutasid kaubamärgiga tooteile 50 mld kroonini ehk 15% enam kui aasta varem.

Eestis müüdi organisatsiooni aasta-aruande kohaselt tooteid 4,7 mln krooni eest. Samas põhjanaaber Soome näitas tulemuseks ligi 140 mln krooni ning aastaseks kasvuks 60%. Leedu müük ulatus Eestiga samale tasemel, Läti jäi kaks korda alla.

“Kuna 2009. aastas algas viimase 70 aasta kõige rängema majanduslanguse tingimustes, kartsime, et õiglase kaubanduse sertifikaati omavad tootjad kaotavad müüginumbrites. Ent käibelanguse asemel otsustasid tarbijad ülemaailmset trendi eirata ning eelistasid hoopis õiglast hinda ja kaubandust. Fairtrade toodete müüginumbrid kasvasid kõikides riikides, “ kommenteeris Rob Cameron, FLO tegevjuht.

Kõige enam kasvas maailmas kakao ja suhkru müük, vastavalt 35% ja 57%, mille tingis suurtootjate ühinemine Fairtrade märgisüsteemiga. Näiteks hakkasid eelmisel aastal Fairtrade märgiga toorainet kasutama Cadbury Daily Milk, Nestle Kit Kat šokolaadides, Green & Black's ja Ben & Jerrys. Kuna eelmisel aastal keskendus FLO eeskätt Fairtrade märgiga vürtside ja maitsetaimede valiku suurendamisele, mitmekordistus mainitud toodete käive samuti. Kohvi müügikäive, mis on üks tuntumaid Fairtrade märgiga kaupu, kasvas stabiilselt 12%.

Fairtrade kaubamärgiga 27 000 toodet müüakse 70 riigis. Globaalne käive ulatub 50 mld kroonini, sellest ligi poole annavad USA ja Suurbritannia.

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne LõhmusärijuhtTel: Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt