Autor: Rivo Sarapik • 29. juuni 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis teeb rikkad õnnelikuks?

Spetsiaalselt loodud uurimisrühm Affluence Collaborative katsus vastata küsimusele, millised brändid teevad rikka inimese elu õnnelikumaks.

Parimate brändidena loetlesid rikkad tehnoloogiaettevõtteid, mis aitab seletada, miks iPhone’ide ja teiste tehnoloogiaseadmete müük on sedavõrd hästi suutnud majanduskriisile vastu panna. Hetkel kontrollib 10% kõige rikkamatest ameeriklastest koguni 70% riigi rikkusest, vahendas Associated Press.

Nimekirja tippu asusid sellised ettevõtted nagu Apple, Microsoft, Best Buy ning Sony. Samu brände nähti tarbijate poolt ka kõige innovaatilistemana. Rikkad pidasid kõige innovaatilisemaks firmaks Apple’it, kelle järgnesid Microsoft, Sony ning autotootjad BMW ja Mercedes.

Küsitluses osalenud rikastest sõnas koguni 81%, et viimase aja areng tehnoloogias on muutnud neid õnnelikumaks ning aidanud elu rohkem nautida.

Rikastel tarbijatel paluti nimetada ka „igavaid“ brände, kelle seas domineeris Louis Vuitton, kuigi firma müük on majanduslanguse ajal väga hästi edenenud. Moetööstuse ettevõtteid nähti seejuures kõige „igavamatena“, kuna Vuittonile järgnesid juicy Couture, Prada ja Saks Fifth Avenue. Kõige igavamate top viie lõpetas Starbucks, kuigi 20% küsitlenutest sõnas, et Starbucks muudab neid õnnelikemaks.

Ometi paistab, et majanduslangus on muutnud ka rikaste hoiakuid raha suhtes, andes järjekordse asitõendi majanduslangusega kaasnenud tarbimisharjumuste muutustest. Küsitluse tulemusena väitsid paljud rikkad, et ei soovi sooritada üleliigseid oste, väites, et raha säästmine on pakkumas järjest rohkem rahuldust.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700