Autor: Lemmi Kann • 2. juuni 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

PwC: maailma spordiäri tulud taas tõusuteel

Globaalne spordiäri on saamas üle majandussurutise tekitatud ajutisest tulude langusest: juba tänavuaastased tulud ennustatakse jõudvat senise rekord-aasta (2008) tasemele, selgub PricewaterhouseCoopers’i värskest uuringust.

38% tuludest annab piletite müük, 26% sponsorlepingud 20% ülekandeõiguste ning 16% spordi-brand’idega seotud toodete müük.

2009.aastal 114 miljardi USA dollarini ulatunud maailma „spordi-tööstuse“ kogutulu hinnatakse eeloleva 4 aasta jooksul kasvavat keskmiselt 3,8% aastas ja jõudvat 2013. aastaks 133 miljardi dollarini. Kõige kiirema kasvuga on sponsorlepingute ja kõige aeglasema kasvuga piletitulude segment. Ülekandeõiguste tulud on seevastu volatiilsed, tõustes järsult seoses suurte spordiürituste (olümpiamängud, jalgpalli MM) toimumisega ja langedes vaheaastatel.

Möödunud aastal sõlmiti maailmas 16 spordiga seotud sponsorlepingut väärtusega üle 100 miljoni dollari, neist 4 suurimat koguväärtuses 880 miljonit dollarit olid Sotši 2014 taliolümpia sponsorlepingud Venemaa firmadelt MegaFon, Rostelecom, Rosneft ja Aeroflot.

Uuringut Back on track? The outlook for the global sports market to 2013 saab täismahus lugeda SIIN.  

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700