• 15.03.10, 14:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaebuste arv pankadele kasvab

Finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv on aasta-aastalt kasvanud. Kõige suurem kasv on olnud pangateenuste sektoris.
Kaebuste arvu kasv 2009. aastal oli tõenäoliselt osaliselt tingitud ülemaailmsest finants- ja majanduskriisist, mis tõi kaasa klientide suurenenud huvi ja tähelepanu nende tarbitavate finantsteenuste vastu. Kriis on ajendanud kliente tutvuma juba sõlmitud lepingu tingimustega ning tegema edaspidi uute finantsteenuste tarbimisel kaalutletumaid ja teadlikumaid valikuid, teatas inspektsioon.
Sarnaselt 2008. aastaga vähenes kindlustusteenusega seotud vaidluste osakaal ja suurenemist jätkas pangateenuseid puudutavate kaebuste osakaal. Kaebused krediidiasutuste tegevuse kohta moodustasid 2009. aastal 62% ja kindlustusseltside tegevuse kohta 34% kõikidest finantsinspektsioonile laekunud kaebustest. 2007. aastal olid need osakaalud vastupidised: vastavalt 29% ja 66%.
Investeerimisühingute ja fondivalitsejate tegevuse kohta laekus 2009. aastal kokku kuus kaebust ning kindlustusmaakleri tegevuse peale üks kaebus.
Enim 2009. aasta jooksul finantsinspektsioonile esitatud kaebusi oli seotud laenulepingute tingimuste erineva tõlgendamisega lepingu poolte poolt või olid need tingitud kliendi pealiskaudsest tutvumisest poolte õiguste ja kohustustega enne laenulepingu või käenduslepingu sõlmimist. Probleeme tekitasid ka laenulepingu tingimuste muutmisega seonduv ja puudulikult esitatud lepingueelne teave.
Arveldusteenuste puhul tulenesid kaebused ülekaalukalt konto arestimisest ning sellest tingitud piirangutest tehingute tegemisel. Samuti oli kaebusi sularahaautomaatides tehtud tehingute kohta.
Nii nagu pangateenuste puhul, põhjustas ka kindlustusteenuste tarbimisel enim vaidlusi kindlustustingimuste erinev tõlgendamine lepingu poolte poolt või olid need tingitud kliendi pealiskaudsest tutvumisest poolte õiguste ja kohustustega enne kindlustuslepingu sõlmimist. Samuti oli traditsiooniliselt kaebusi, milles ei oldud rahul kindlustusandja poolsete kahju hüvitamisega seotud otsustega.
2009. aastal laekus finantsinspektsioonile kokku 167 kaebust. 2008. aastal esitati finantsinspektsioonile 153 kaebust ja 2007. aastal 82 kaebust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 13:16
Ettevõtja, su raha on ripakil! Targad otsused aitavad kulusid kärpida
Mitmed tänavu kehtima hakanud maksumuudatused aitavad ettevõtetel kulusid kokku hoida ja võimaldavad tõsta ka töötajate heaolu, mis toob ettevõttele täiendava kasu. Lisaks tasub ettevõtjatel tänavu panustada kulude kokkuhoiule läbi e-arvete kasutuselevõtmise ja sobivaima pangateenuse valikuga, kirjutab Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele