• 26.09.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksumaksjate liit toetab lähetuse päevaraha määra tõstmist

Eilses pressis kajastati üsna elavalt töölähetuse maksuvaba päevaraha probleeme. Rahandusministeeriumi pressiesindaja teatas, et ministeeriumil on plaanis “teema arutelu lähitulevikus avada”.
Eesti Maksumaksjate Liit (EML) väljendab heameelt selle uudise üle ningavaldab tunnustust rahandusministrile, kes on mõistnud, et Eestimaksusüsteem peab senisest enam arvestama ka tavalise tööinimeseprobleemidega.
EML on juba aastaid juhtinud Rahandusministeeriumi tähelepanu sellele, ettöölähetuste ja isikliku sõiduauto hüvitiste süsteem vajab ülevaatamist jakaasajastamist. EML avaldab kahtlust, et kehtivad maksuvabastuste määrad onsündinud üsna meelevaldsete otsuste või kokkulepete tulemusena, millelpuudub seos reaalse eluga ja mille taga ei ole tõsiseid uuringuid egamajanduslikke kalkulatsioone. EML arvates oleks praegu õige aeg needuuringud ja kalkulatsioonid teha. Muuhulgas soovitame ministeeriumilkoostada põhjalik ülevaade meie rikkamates ja vaesemates naaberriikideskehtivatest lähetuskulude ja autohüvitiste määradest – nendest võib leidameie jaoks palju huvitavat ja õpetlikku.
EML avaldas suve hakul oma veebilehel rea ettepanekuid tulumaksuseaduse jaasjaomaste määruste muutmiseks. Muuhulgas väljendas EML arvamust, etEesti-sisese ja välislähetuse päevaraha määrad (80 ja 500 krooni) ei oleomavahel loogilises seoses ning ei vasta tihti töötaja tegelikele kuludele.EML teeb ettepaneku tõsta riigisisese lähetuse päevaraha määra 250 krooninining diferentseerida välislähetuse päevaraha määra tulenevalt sihtkohariigielukallidusest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

EML arvates tuleks ka loobuda majutuskulude maksuvaba hüvitamisepiirmääradest, säilitades need vajadusel vaid avalikule sektorile.Majutuskulu piirmäär 2000 krooni ööpäevas on ebamõistlikult madal, sesttihti ei ole võimalik sellise hinnaklassiga hotelli saada või lähetuseeesmärki silmas pidades ei oleks odava hotelli asukoht või teenuste tasesobiv.
EML arvates tuleks selgesõnaliselt sätestada, et maksuvaba päevaraha saabmaksta kaugsõiduautojuhtidele jt liikuva iseloomuga töö tegijatele, sestvajadus päevaraha maksta on olemas ja praktikas neile ka päevarahasidmakstakse. Samuti tuleks anda füüsilisest isikust ettevõtjatele võimalusarvestada iseendale maksuvaba päevaraha, mida nad praeguse regulatsioonidekohaselt ei saa teha.
EML on ka korduvalt juhtinud tähelepanu vajadusele tõsta isikliku sõiduautokasutamise hüvitise piirmäära praeguselt 1000-lt kroonilt vähemalt 2000-lekroonile ning kaotada ära piirang hüvitise suurusele, kui töötaja peabtöösõitude arvestust. Lisaks märgime, et isikliku sõiduauto hüvitisesuurendamine ei eelda ametiauto erisoodustuse hinna samaväärsetsuurendamist, sest nende kahe määra vahel puudub loogiline seos.
Nii mõnigi eespool mainitud piirang tekitab kohati topeltmaksustamist jaebavõrdsust, mistõttu ei saa välistada, et mõned tulumaksuseaduse võivalitsuse määruste sätted võivad olla vastuolus põhiseadusega.
EML ettepanekutega saab lähemalt tutvuda aadressilhttp://www.maksumaksjad.ee/modules/news2/article.php?storyid=22.
Kokkuvõte ettepanekutest esitatakse EML maksukonverentsil 4. oktoobril ningseejärel esitatakse ettepanekud Rahandusministeeriumile, kellelt me loodamesaada konstruktiivset vastukaja.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele