Justiitsministeeriumi justiitshalduspoliitika asekantsleri Marko Aaviku sõnul võimaldab uus lahendus näiteks mobiilsideteenuse osutajal nõuda arve tasumata jätnud kliendilt võla tasumist senisest oluliselt lihtsamalt. „Teenuse osutaja kogub andmed võlgnevuste kohta oma infosüsteemi ning saadab maksekäsu kiirmenetluse avaldused automaatselt kohtute infosüsteemi, mis võimaldab tööjõuressursi kokkuhoidu nii avaldajatel kui kohtus," sõnas Aavik.
Aaviku sõnul lihtsustab uus avalduste elektroonilist esitamist võimaldav lahendus lisaks avaldajatele oluliselt ka kohtute tööd, vähendab paberikulu ning kiirendab kohtumenetlust. „See omakorda võimaldab avaldajal senisest kiiremini saada vajalikku täitedokumenti," märkis Aavik.
Justiitsministeeriumi kantsleri Margus Sarapuu sõnul oli lahendusega esimeseks liitujaks Julianus Inkasso. „Justiitsministeerium tunnustab lahenduse väljatöötamisel osalenud ja esimesena liitunud Julianus Inkassot ning kutsub teisi suurkliente üles teenusega ühinema,“ ütles Sarapuu.
Loodud võimalus on suunatud eelkõige avaldajatele, kes esitavad kohtutele suuremal hulgal maksekäsu kiirmenetluse avaldusi korraga nagu näiteks inkassoteenust pakkuvad ettevõtted, vee, elektri- või soojusenergia müügiettevõtted või mobiilsideteenuste ettevõtted. Kuid teenusega võivad liituda vastavate infotehnoloogiliste võimaluste olemasolu korral kõik isikud.
"Lahenduse väljatöötamise tingis asjaolu, et enamus maksekäsu kiirmenetluse avalduse esitajaid on võimelised looma dokumente digitaalsetena ja edastama kohtutele neid elektrooniliselt. Vaatamata sellele toimus praktikas dokumentide vahetus kohtu ja avalduste esitajate vahel valdavas osas paberkandjal, mis tõi kaasa mitmeid ebaotstarbekaid tööprotsesse nagu paberkandjale printimine, andmete käsitsi sisestamine infosüsteemi jne," lisas Aavik.
Teenusega liitumise tingimuste ning täpsema teabe saamiseks tuleb pöörduda Justiitsministeeriumi justiitshalduspoliitika osakonna poole.