Tänavu veebruaris möödus aasta Statistikaameti veebipõhise andmeedastuskanali eSTAT kasutuselevõtust. Kuidas on andmeesitajad uue kanali vastu võtnud? 31. maiks tehti kokkuvõte I kvartali aruannete kogumise kohta ning Statistikaametil on heameel tõdeda, et ligi viiendik aruandeist laekus eSTATi kaudu. Kuuaruandeist laekub eSTATi kaudu umbes veerand. Mai lõpu seisuga on eSTATi peakasutajaid üle 5300. Nädalas saab Statistikaamet keskmiselt 110 liitumistaotlust. Seega võib öelda, et uuendusmeelsed ettevõtjad on uue andmeedastuskanali omaks võtnud.
2006. aasta lõpus tehtud kasutajauuringu tulemused näitasid, et üle poole aktiivsetest kasutajatest pidas kanali peamiseks eeliseks kiirust ja mugavust. Kasutaja jaoks on tähtis ka kiire tagasiside, mida eSTAT võimaldab — aruandeesitaja saab kohe info aruande kohalejõudmise ja täitmise korrektsuse kohta. Nii on võimalik aruandesse sattunud vead kohe parandada. Oluline on ka see, et eSTAT võimaldab vaadata varem eSTATi kaudu esitatud aruandeid ning saada ülevaade, missugused aruanded ja millal on ettevõttel vaja esitada.
Andmeesitaja mugavuse kõrval on oluline ka kasu statistikatarbijale. Kui hulk andmeid laekub Statistikaametile elekrooniliselt, muutub andmetöötlusprotsess kiiremaks ja andmed jõuavad tarbijani kiiremini. Kuna paljud andmeesitajad on teisalt aktiivsed statistikatarbijad, siis on eSTAT topeltkasulik.
Kuidas saab ettevõte eSTATi kasutajaks? Liitumine eSTATiga on väga lihtne — tuleb vaid esitada Statistikaametile taotlus digitaalse allkirjaga varustatud e-kirjaga või posti teel. Täpsem info on eSTATi avalehel https://estat.stat.ee/. Küsimuste tekkimisel aitab klienditugi e-posti aadressil [email protected] või telefonil 625 9100.