• 04.06.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statistikaaruannete esitamisel võidab populaarsust eSTAT

Statistikaameti eesmärk on andmeesitajate koormust vähendada, võttes üha enam kasutusele administratiivsetes andmebaasides leiduvaid andmeid, kuid suur hulk andmeid tuleb siiski koguda ettevõtetelt. Ühiskonna arenedes kasvab tarbija vajadus statistika järele. See tähendab märkimisväärset aruandekoormust ettevõtetele, sest administratiivsed allikad ei ole kiirelt muutuva infovajaduse rahuldamisel sageli piisavalt paindlikud. Statistikaamet soovib muuta aruannete täitmise ettevõtjale võimalikult mugavaks. Selleks sai loodud eSTAT, mida arendatakse pidevalt, võttes arvesse kasutajate ettepanekuid ja hinnanguid. Samuti töötame selle nimel, et võimalikult paljusid aruandeid saaks esitada eSTATi kaudu. Kui 2006. aastal oli võimalik esitada eSTATis 21 aruannet, siis sel aastal on see arv juba 77 ehk 41% kõigist aruannetest. Sealjuures saab eSTATis esitada kõik kuu- ja kvartaliaruanded. Järgmisest aastast on eSTATis võimalik esitada enamik aruandeid.
Tänavu veebruaris möödus aasta Statistikaameti veebipõhise andmeedastuskanali eSTAT kasutuselevõtust. Kuidas on andmeesitajad uue kanali vastu võtnud? 31. maiks tehti kokkuvõte I kvartali aruannete kogumise kohta ning Statistikaametil on heameel tõdeda, et ligi viiendik aruandeist laekus eSTATi kaudu. Kuuaruandeist laekub eSTATi kaudu umbes veerand. Mai lõpu seisuga on eSTATi peakasutajaid üle 5300. Nädalas saab Statistikaamet keskmiselt 110 liitumistaotlust. Seega võib öelda, et uuendusmeelsed ettevõtjad on uue andmeedastuskanali omaks võtnud.
2006. aasta lõpus tehtud kasutajauuringu tulemused näitasid, et üle poole aktiivsetest kasutajatest pidas kanali peamiseks eeliseks kiirust ja mugavust. Kasutaja jaoks on tähtis ka kiire tagasiside, mida eSTAT võimaldab — aruandeesitaja saab kohe info aruande kohalejõudmise ja täitmise korrektsuse kohta. Nii on võimalik aruandesse sattunud vead kohe parandada. Oluline on ka see, et eSTAT võimaldab vaadata varem eSTATi kaudu esitatud aruandeid ning saada ülevaade, missugused aruanded ja millal on ettevõttel vaja esitada.
Andmeesitaja mugavuse kõrval on oluline ka kasu statistikatarbijale. Kui hulk andmeid laekub Statistikaametile elekrooniliselt, muutub andmetöötlusprotsess kiiremaks ja andmed jõuavad tarbijani kiiremini. Kuna paljud andmeesitajad on teisalt aktiivsed statistikatarbijad, siis on eSTAT topeltkasulik.
Kuidas saab ettevõte eSTATi kasutajaks? Liitumine eSTATiga on väga lihtne — tuleb vaid esitada Statistikaametile taotlus digitaalse allkirjaga varustatud e-kirjaga või posti teel. Täpsem info on eSTATi avalehel https://estat.stat.ee/. Küsimuste tekkimisel aitab klienditugi e-posti aadressil [email protected] või telefonil 625 9100.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 09:56
Raamatupidajale: tõhus ja praktiline lahendus võlgade kättesaamiseks - Infopanga võlaregister
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega. Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele