15. mai 2007
Jaga lugu:

Intervjuu CoffeeCup OÜ omaniku Mart Roosmetsaga

Kas oled tähele pannud, kuivahva on viibida külalisena kontoris, kus inimene, kellegatööalaselt kohtuma lähed, Sinult lahkelt küsib –kas kohvi soovid ja kui, siis millist... Kui Sa isegi kohvi ei joo,pakub võõrustaja mõnda teist kuuma jooki. Jasiis ühel hetkel avaldab ta oma lahkuse saladuse – eriliseltvahva ja hiiglasliku, kuid ometi parajalt sõbralikul moelkontorinurka mahutatud kuumajoogiautomaadi.

Ja kui kastpüramiidi meenutavaautomaadi nuppe tõemeeli imetled, tuleb tahtmatult meeldeAnnie M. G. Schmidti raamat „Viplala“, kus väiketinistaja-mehike kord oma perenaise Nella-Della nina alla ilmusjustnimelt suure automaadi seest. Seal raamatus oli tegemist küllvist salati- või supiautomaadiga ning vaevalt tinistaja-mehikeSinu kuuma joogi topsis nähtavale ilmub, kuid näiteksCoffeeCup OÜ ja firma omanik Mart Roosmets pakuvad praegu jubakuumajoogiautomaati, kus valikuna võimalik võtta isegikanasupp.

Käesolev intervjuu ongi MartRoosmetsaga, et rääkida nendest üllatuserohketestsuurtest joogiautomaatidest. Mart on nendega tööd teinudjuba aastaid, mitmes firmas, kuni lõpuks koos paari kolleegigalõi oma firma CoffeeCup OÜ. Tegelikult võib sedategusat inimest pidada kvaliteetsete kuumade jookide asjatundjaks.Eesti Baristade Meistrivõistlustel on ta olnudtehnikakohtuniku rollis. Ja hea kohvi valmistamise nõu võibtemalt alati küsida!

Küsikski alustusena kohviteemal. Kuidas ja mil moel valmistada tõeliselt kvaliteetnekohvijook?

„Võib valida ju endalesobivaima masina, mis vastab kasutaja nõuetele ja tarbimiseintensiivsusele. Juhul, kui masin on õieti seadistatud, stpaigas on kohvi jahvatusaste ja kogus, vee temperatuur jne, siistõeliselt hea kohvi maitse sõltub juba kohviubadest,mis masinasse valatud.“

Millise maitsega kohvi sobibbüroodesse?

„Sõltuvalt segust on kohvimaitseid seinast seina. Büroode puhul on oluline leidakompromiss või valida näiteks masin, millele saab pannakorraga kaks erinevat kohvi sisse. Siis on erineva maitse-eelistusega inimestel rohkemvalikuvõimalusi. Oluline on valida värske tooraine.“

Missugust kohvi ise eelistate?

„Hommikuti joon paar cappuccino\'t võicaffé latte\'t ning päeva peale mõned espressod.Kokku päevas umbes 4-5 tassi kohvi. Cappuccino või latte(vahustatud piimaga espresso) annab hommikuks hea päevastardi jaon nagu veidi ka hommikusöögi eest. Jõulineespresso, mille puhas maitse on lihtsalt nauditav, hoiab virgena jaannab energiat pingelisemaks tööpäevaks. Espressopuhul on muidugi nii, et see peab tõesti hea olema!“

Kui paljud firmad on teilt tellinudoma kontorisse sellise hästi suure kuumajoogiautomaadi? Millistevaldkondade firmad neid enda töökeskkonda soovivad?

„CoffeeCup OÜ klient on ka jubapaari inimesega büroo, kellele on pakkuda väiksemadespressomasinad Jura. Kui räägime suurtematest büroodest(50 inimest ja enam), siis neile sobivad jällegi teised,suuremad kohviautomaadid. Seega ei ole vahet, mis valdkonnas võikui suur büroo on. Peaasi, et seal peetakse lugu heast kohvist,ajasäästlikkusest, mugavusest ja kvaliteedist – siisleiab iga kontor meilt sobiva lahenduse.“

Kas võiksite kirjeldadatavainimesele arusaadavalt, kuidas suur imemasin töötab?

„Kokkuvõttes on asi vägalihtne: masinatesse valatakse värsked kohvioad ning muudtoorained (nt kakao, puljong). Automaadil on sõltuvaltmudelist teatud joogivalik (nt espresso, kohv, cappuccino, caffélatte) ning kui vastavat nuppu vajutada, teeb masin täisautomaatselt värske ja hea kvaliteediga joogi, tass-tassi järel, isevalmis. Keskmiselt võtab ühe joogi valmimine aega 20-30 sekundit. Kohvvalmib näiteks nii: peale nupulevajutust jahvatab masin värskedkohvioad, surub ühe kohvi jaoks jahvatatud pulbri (keskmiselt 8grammi) kohvikeetjasse kokku ning siis surub umbes 9 baarise surveall tulise vee (u. 90 kraadi) kohvipulbrist läbi. Tulemusena onhea ja aromaatne, vahuga kohv - täpselt nagu kohvikus.“

Millised on peamised riskid, misselle suure kuuma joogi automaadi soetamisel võivad tekkida?On seni mõni masin ka rikki läinud?

„Kuivõrd masinad ontäisautomaatsed, on seal sees palju tehnikat ning tehnilisesmõttes on alati rist, et midagi läheb katki. Kui mõtletenäiteks oma arvutite peale, siis kui palju need kuus "kokkujooksevad"? CoffeeCup sortimendis olevad joogiautomaatidel onloomulikult garantii. Probleemi korral saab klient kiire klienditoeja reageeringu otse meilt.“

Kuna seda lugu loevad karaamatupidajad, küsiks sedagi, kuidas on korraldatud teieväikese firma raamatupidamine?

„Nagu väiksemale ettevõttelekohane, ostame raamatupidamisteenust sisse sellele teenuselekeskendunud firmalt. Nii säästame vajalikku aega muudetööprotsesside teostamisel. Tagatud on igasugustedeklaratsioonide ja muude dokumentide esitamine õigel ajalõigesse kohta - asjad mis endal võivad kiirustadesmeelest ära minna.“

Kui palju ise firmasiseselt tegeleteraamatupidamisse puudutavaga?

„Ise koostame ja väljastameigapäevaselt arveid (automaatide ning toorainete arved),kontrollime laekumisi ning tasume sissetulevad arved. Tegelemearvetega ise, vastasel juhul poleks raha liikumine piisavaltoperatiivne. Loomulikult on meie enda teha ka laoarvestus, etkontrollida jooksvat laoseisu.“

Kui tihti ja mil moel suhtleteCoffeeCup OÜ raamatupidajaga? Millistes küsimustes temagaalati koostööd teete?

„Suhtleme jooksvalt telefonis/meilis,kui meil tekib raamatupidamislikke või maksundusalaseidküsimusi. Kokku saame siis, kui eelneva kuu bilanss, rahavoo- jamuud aruanded on valmis. Vaatame need koos läbi – tema rangemaraamatupidaja pilguga ja meie rohkem tegevusliku pilguga.“

Mis on teie meelest oluline moment,mis võiks suurendada usaldust raamatupidaja ja juhi vaheliseskoostöös?

„Oluline on avatus ninginfoliikumine. Avatuse all pean silmas, et ettevõtte juhträägib raamatupidaja avatud kaartidega kõigest,niisamuti nagu raamatupidaja julgeb juhtida juhi tähelepanu kanegatiivsetele nüanssidele ning aitab juhil lugeda numbreid karidade vahelt. Infoliikumine ja teavitus on üliolulised, sestsiis saab vajadusel kiirest reageerida.“

On ehk olnud hetki, kui olete omafirma raamatupidamise osas olnud pettunud või ei ole teilemidagi meeldinud?

„Raamatupidamises saab pettuda juhul,kui raamatupidaja ei ole korrektne, teeb vigu või lähebtähtaegadest üle – ei esita näiteks aruandeid õigelajal. Siiani seda õnneks juhtunud ei ole ja loodame edaspidiparimat.“

Autor: Aive Antsov

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne LõhmusärijuhtTel: Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt