• 12.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majandustarkvara kaotab riigipiirid

Tänaseks on olemas lahendused, mis aitavad siduda omavahel mitte ainult ühe kohaliku ettevõtte äriprotsesse, vaid ka rahvusvahelise firma erinevates riikides asuvate tütarettevõtete kõiki protsesse, alustades tellimuste vormistamisest ja lõpetades finantsaruannetega.
Keskmisest suuremate ettevõtete jaoks on Balti ning sageli ka Skandinaavia turg üks tervik, samal ajal kui seadused, mentaliteet, ärikultuur ja keel teadagi kõigil erinevad. Et maailma mastaabis suhteliselt väikesel ja killustunud, ent meie ettevõtetele ülimalt olulisel Läänemere-äärsete riikide turul edukalt tegutseda, on kriitiliselt tähtis valida õige majandustarkvara ja olla kursis uusimate lahendustega.
Majandustarkvara saab hakkama globaliseerunud ärikeskkonnas operatiivselt paljusid osapooli kätkeva tarneahela haldamisega ka erinevates riikides. Näiteks kulude võimalikult täpseks optimeerimiseks tuleb pidevalt silmas pidada erinevate riikide tööjõu hindu, tulu- ja käibemaksumäärasid ning logistika- ja ladustamishindu. Unustada ei maksa ka riikides kehtivaid erinevaid õigusakte.
Eestis kasvab kiiresti firmade hulk, kelle tootmine asub ühes riigis, töötlemine teises, peakontor aga kolmandas ning klientuur veel mitmes riigis. Et sellistes võimalusterohketes, kuid keerukates tingimustes edukalt toime tulla, on vaja innovaatilist ja kõrge funktsionaalsusega majandustarkvara, mis ületab riikidevaheliste erinevuste tekitatud raskused.
Tarkvara reguleerib äritegevust
Majandustarkvara ei hõlma enam ainult ettevõtte finantside juhtimist. See on lahutamatu osa nii ettevõtte tootmis-, tarnimis-, kliendisuhete juhtimise kui ka mis tahes muudest äriprotsessidest. Kuigi paljud väiksed ettevõtted on käsitööle endiselt truuks jäänud, võib suurema haardega firmades kollaste märkmepaberite hulk arvuti serval ühel hetkel sedavõrd suureks kasvada, et tulemuseks on segaduses töötajad ja rahulolematud kliendid. Töömahu kasvuga jõuavad ettevõtted varem või hiljem olukorrani, kus ostu-müügi tehingute registreerimine muutub hädavajalikuks.
Loe artiklit äriajakirjast Saldo.
Autor: Toomas Teder

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele