Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kindlustustegevuse seaduse muudatused
Möödunud aasta detsembri lõpus võttis Riigikogu vastu kindlustustegevuse seaduse muutmise seaduse, mis kaasajastab kindlustustegevusele sätestatud nõudeid ning likvideerib ebakõlasid erinevate seaduste vahel.
Ühe olulisema muudatusena kindlustusandjatele on kindlustusandjate omavahendite miinimumi nõue, mis on senisest kõrgem. Muudatuste kohaselt peab kindlustusandja omavahendite miinimum olema vähemalt 3,2 miljonit eurot, kui kindlustusandjal on õigus tegeleda edasikindlustusega, elukindlustusega või teatud kahjukindlustuse liikidega ning 2,2 miljonit eurot ülejäänud kindlustustegevuse liikide korral. Tõstetakse ainult omavahendite miinimumi ja turule sisenemise standardina jääb kehtima kindlustustegevuse seaduses sätestatud minimaalne aktsiakapitali suurus 2 või 3 miljonit eurot vastavalt kindlustustegevuse põhiliigile või liigile, millega kindlustusandja tegeleb.
Kindlustusvõtja jaoks oluline muudatus seisneb kindlasti selles, et alates 1. juulist 2007. a paneb seadus kindlustusmaaklerile kohustuse teavitada klienti vahendustasu suurusest, sealhulgas kindlustusandjalt saadava vahendustasu suurusest iga vahendatava kindlustuslepingu kohta eraldi. Kehtiva seaduse kohaselt peab kindlustusmaakler üksnes teavitama klienti õigusest nõuda kindlustusmaaklerilt vahendatava kindlustuslepingu eest võetava vahendustasu suuruse avaldamist.
Seadus on saadetud väljakuulutamiseks Vabariigi Presidendile. Seadus jõustub Riigi Teatajas avaldamisele järgneval päeval.
Täiendav informatsioon: Advokaadibüroo Glimstedt Straus & Partnerid partner Ilmar Straus ([email protected]) või advokaat Birgit Punison ([email protected]).
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.