• 25.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kliendid on maksuhalduri teenindusega rahul

Vast valminud kliendirahulolu uuringu tulemustest selgub, et kliendid hindavad Maksu- ja Tolliameti teenuseid kõrgelt. Keskmine rahulolu hinnang jääb kõikide maksuhalduri teenuste osas viie palli skaalal nelja ja viie palli vahele. Võrreldes aastataguse olukorraga on hüppeliselt kasvanud e-teenuste kasutamine. 94% kõigist vastanutest kasutas 2006. aastal e-maksuametit, 2005. aastal oli sama näitaja 70%. Märkimisväärne on, et e-maksuameti teenuseid kasutasid võrdselt kõik kliendigrupid. Kasvanud on ka ameti kodulehekülje külastamine. Samas on vähenenud kokkupuuted maksualase teenindamisega Maksu-ja Tolliameti teenindusbüroodes ning nõustamisega keskasutuses.   Eelkõige on kliendid rahul e-maksuameti teenusega (rahulolu indeks 4,65 palli), teenindamisega teenindusbüroodes ning tollivormistuse protsessiga. Veidi madalam on rahulolu e-tolli teenusega. “Kliendirahulolu uuring kinnitas, et Maksu- ja Tolliamet liigub oma tegevustega õiges suunas. On rõõm tõdeda, et e-teenuste kasutamine on aktiivne ning rahulolu kõrge. Amet kavatseb ka edaspidi panustada e-kanalite arendusse, kuna see tagab kliendile lihtsa ja mugava teeninduse igal ajal." Aav lisas, et klientide tagasiside ja ootuste teadmine on väga olulised.   Ka sel aastal küsiti rahulolu ameti kontrollialase tegevusega ning tulemus näitas, et maksumaksjad on rahul nii kontrollijate korrektsuse, viisakuse, koostöövalmiduse kui ka kontrollide professionaalse läbiviimisega. Keskmine hinnang sellele küsimusele vastamisel kõikus 4,07 ja 4,71 vahel viiepallisel skaalal.   Uuring näitas, et ametilt oodatakse ennetavat informeerimist õigusaktide ja muude kordade muudatuste korral - see oli ka ainus kriteerium, mille hindamisel rahulolu langes viiepallisel skaalal alla nelja. Samuti  peavad kliendid oluliseks ametnike viisakusust, arusaadavat  töökorraldus ja info ajakohasust.   Küsitluses osales 604 Maksu- ja Tolliameti klienti, kes vastasid küsimustikule telefoni teel. Uuringu valimisse olid kaasatud riigiettevõtted, eraettevõtted, eraisikud ja füüsilisest isikust ettevõtjad proportsionaalselt igast Maksu- ja Tollikeskuse teeninduspiirkonnast.   Uuringud viis Maksu. ja Tolliameti tellimusel 2006. aasta novembri lõpus  läbi Turu-uuringute AS. Uuringutega on võimalik tutvuda internetis aadressil: http://www.emta.ee, rubriigist MTA üldinfo, uuringud.
Autor: Liis Plakk

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele