24. jaanuar 2007
Jaga lugu:

Kliendid on maksuhalduri teenindusega rahul

Vast valminud kliendirahulolu uuringu tulemustest selgub, et kliendid hindavad Maksu- ja Tolliameti teenuseid kõrgelt. Keskmine rahulolu hinnang jääb kõikide maksuhalduri teenuste osas viie palli skaalal nelja ja viie palli vahele. Võrreldes aastataguse olukorraga on hüppeliselt kasvanud e-teenuste kasutamine. 94% kõigist vastanutest kasutas 2006. aastal e-maksuametit, 2005. aastal oli sama näitaja 70%. Märkimisväärne on, et e-maksuameti teenuseid kasutasid võrdselt kõik kliendigrupid. Kasvanud on ka ameti kodulehekülje külastamine. Samas on vähenenud kokkupuuted maksualase teenindamisega Maksu-ja Tolliameti teenindusbüroodes ning nõustamisega keskasutuses.   Eelkõige on kliendid rahul e-maksuameti teenusega (rahulolu indeks 4,65 palli), teenindamisega teenindusbüroodes ning tollivormistuse protsessiga. Veidi madalam on rahulolu e-tolli teenusega. “Kliendirahulolu uuring kinnitas, et Maksu- ja Tolliamet liigub oma tegevustega õiges suunas. On rõõm tõdeda, et e-teenuste kasutamine on aktiivne ning rahulolu kõrge. Amet kavatseb ka edaspidi panustada e-kanalite arendusse, kuna see tagab kliendile lihtsa ja mugava teeninduse igal ajal." Aav lisas, et klientide tagasiside ja ootuste teadmine on väga olulised.   Ka sel aastal küsiti rahulolu ameti kontrollialase tegevusega ning tulemus näitas, et maksumaksjad on rahul nii kontrollijate korrektsuse, viisakuse, koostöövalmiduse kui ka kontrollide professionaalse läbiviimisega. Keskmine hinnang sellele küsimusele vastamisel kõikus 4,07 ja 4,71 vahel viiepallisel skaalal.   Uuring näitas, et ametilt oodatakse ennetavat informeerimist õigusaktide ja muude kordade muudatuste korral - see oli ka ainus kriteerium, mille hindamisel rahulolu langes viiepallisel skaalal alla nelja. Samuti  peavad kliendid oluliseks ametnike viisakusust, arusaadavat  töökorraldus ja info ajakohasust.   Küsitluses osales 604 Maksu- ja Tolliameti klienti, kes vastasid küsimustikule telefoni teel. Uuringu valimisse olid kaasatud riigiettevõtted, eraettevõtted, eraisikud ja füüsilisest isikust ettevõtjad proportsionaalselt igast Maksu- ja Tollikeskuse teeninduspiirkonnast.   Uuringud viis Maksu. ja Tolliameti tellimusel 2006. aasta novembri lõpus  läbi Turu-uuringute AS. Uuringutega on võimalik tutvuda internetis aadressil: http://www.emta.ee, rubriigist MTA üldinfo, uuringud.

Autor: Liis Plakk

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne LõhmusärijuhtTel: Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt