15. jaanuar 2007
Jaga lugu:

Liikluse teemadel

Kui veel kaks aastat tagasi oli liiklusummikute probleem peamine päevateema pealinna liikluses, siis nüüd on jõudnud liiklusummikud justkui nakkushaigus ka Tartusse. Õhtusel tipptunnil on Annelinna sillal selline ummik, et autosõit venib kohati lausa veerand tundi pikemaks. Mida arvavad raamatupidamisalal tegevad inimesed liiklusest ja pikkade boamadudena venivatest autoridadest, sellest järgnev lugu.

Ar

vamustavaldasid endanimelise raamatupidamisfirma omanik Helene Levin jaKermon AS juhataja Argos Kracht.

Kõigepealtküsiks - öelge päris ausalt, mida arvate Tallinnaliikluses toimuvast? Kas ei aja vahel hulluks see liiklusummikutejada tipptundidel?

Levin:“Ajab ikka. Kuid mul on kindel marsruut, nii et ma ei tea teistestlinnaosadest midagi arvata. Ühte aga tean kindlasti - Tallinnpole sugugi kõige hullem, ja ega kesklinnas, näiteks, eiolegi võimalik eriti paremaks asja muuta.”

Kracht: “Arvan, et olensamasugune liikleja nagu teisedki - ka mulle ei meeldi ummikutesseista. Tõsi küll, toimuv mind hulluks ei aja - püüanvaadelda ummikus istumist kui hetkel paratamatut olukorda, miskaasneb Eesti kiire arenguga. Olukorra muutmine ei ole küll minuvõimuses, küll aga on minu võimuses validareaktsioon olukorrale – kui asi mind väga häirima hakkab,siis tuletan endale meelde, et selles istumises võib varjatudkujul ka midagi kasulikku olla. Näiteks aitab see kiiretelutempot maha võtta, samuti võib käsitledaliiklusummikus istumist kui vaimset harjutust

kannatlikkuse arendamisel.“

Milliseautoga te sõidate?

Levin:“Honda CR-V.”

Kracht: „MB320 CDI 4MATIC.“

Jakui palju kasutate autot ka tööga seoses päevajooksul?

Levin:“Kõigepealt ja kõige tähtsam tee: kodu-töö-kodu.Elame Vigala vallas ja käime Tallinnas tööl iga päev.Ka tööpäeva jooksul sõite on palju, põhiliseltPõhja-Tallinnas.“

Kracht: „Mõnikord onpalju sõitmisi ja teinekord ainult mõni sõitnädalas. Üldiselt püüan viimasel ajal asju ajadadigitaalselt - eriti kasutada ID kaardiga digiallkirjastamisevõimalusi. Kui liiklemine Tallinnas sujuks väga hõlpsalt,siis ma digiallkirjaga poleks viitsinud tegeleda - nüüd agaolen hakanud seda kasutama. Kahjuks notariskäiku ei saadigiallkirjaga asendada, seega sinna tuleb füüsiliseltkohale sõita. Küll aga asjaajamine Maksuametiga saabtehtud digitaalselt.“

Millineon olnud teil pealinna liikluses kõige kriitilisem olukord jakas võiksite seda kirjeldada?

Levin:“Unustamatut kriitilist olukorda pole olnud, aga pisiasjad ontavaline asi. Näiteks, kui ootamatult "lõigatakse"teed nina ees. Valvel peab kogu aeg olema, sest sõidustiilidon igal autojuhil erinevad ja peab igaks juhuks olema kõigeksvalmis. Ah jaa, üks unustamatu hetk oli ikka: liikusimeaeglaselt järjekordses ummikus ja meie kõrval sõitvasautos rooli taga istuv blondiin tegi parajasti sõidu ajalmaniküüri, kusjuures ta ei vaadanudki eriti ette! Ma ennearvasin, et sellist asja näeb ainult kinos.”

Kracht: „Hetkel ei suudameenutada mingit erilist kriitilist olukorda, siiski - aeg-ajalttekitab mõni olukord väikest närvikõdi. Kunaolen arvamusel, et oma olukorrad (ka kriitilised) loon elus ise, siisolen praktiseerinud liiklusstiili, mis enamjaolt väldib teravaidelamusi. Usun, et enamuse kriitilistest situatsioonidest onasjaosalised oma tegude ja kavatsustega ise loonud.“

Kuiteie käes oleks võim muuta üks oluline momentTallinna liikluses - siis mida muudaksite ja miks?

Levin:“Keelaksin ära sõitmise alla lubatud kiiruse (ilmavajaduseta). Te ei kujuta ette, milliseid sabasid koguvad sellised"teod" enda taha ja seega tekitavad ummikuid. Kusjuuresnäed kaugelt, et sellise auto ees on ruumi vähemalt kümneauto jaoks, ja ei saa midagi teha, sest vastas suunas liigub kogu aegautosid ja nii sa roomadki talle järgi kuni ristmikuni. Jakujutage ette, kui satub järel sõitma kannatamatuautojuht ja katsetab möödasõitu? Olen kindel, etliiga aeglaselt sõitev auto on suurem avarii põhjustajakui kihutajad,nii linnas, kui ka väljaspool linna. Ma ei mõtle muidugijoobes kihutajaid - see alatus ei vaja üldse kommentare.”

Kracht: „Arvan, ettervikolukorrad ei sõltu üksikprobleemide lahendustest,aga minu arvates võiks Tallinna teede planeerimisel jaehitusel ilmutada ettenägelikkust ja orienteeruda kohevajadustele, mis meil on 20 aasta pärast, mitte aga tänaseleega eilsele päevale.“

LisakommentaarPärnus elavalt raamatupidajalt FIE Piret Valkmalt:

“Ma ise Tallinnas ei ela, seega eiole ma Tallinna liikluse teemal just kõige suurem asjatundja,aga kuna käin igal kuul mõned korrad pealinnas, siismuidugi tean, missugune liiklus seal on. Õigemini see polegiliiklus, see on lihtsalt üks võiduajamine ja üksteiseleära tegemine. Eriti hull on siis, kui tuled kuskilt mujaltEuroopast ja pead kas sadamast või lennujaamast tullesTallinnast läbi sõitma. Siis tundub see tänavateltoimuv kuidagi eriti jube.

Elan Pärnus ja siiani on meiltäisa normaalne olnud. Pärnu liiklus on üldiseltrahulikum kui Tallinna oma, pole ka ummikuid nii palju. Aga eks neid"rullnokki" on siin ka ja järjest rohkem. Ka Pärnusei taheta tihti enne manöövri alustamist suunatuld näidata.

Arvan, et autojuhid peaksidjalakäijatega rohkem arvestama. Kuid samas peaksid jalakäijadtegema kõik, et nendega oleks võimalik arvestada.Kindlasti peaks kandma helkureid pimedal ajal (ka linnas) jasõiduteed ei tohiks ületada seal, kus parasjagu vaja,vaid ikka selleks mõeldud kohtades.

Olen mõelnud tõesti kaselle peale, et liikluses muutuvad asjaolud ühe hullemaks, jamitte eriti paremaks. Eriti on jäänud mulje, et midauhkemad ja võimsamad autod ringi sõidavad, sedahullemaks läheb juhtide suhtumine. Oleks kindlasti abi politseitõhusamast tööst, eelkõige liiklejateabistamisel. Liikluskultuuri aitaks parandada võib-olla seegi,kui autokoolides sellest rohkem räägitaks.“

Autor: Aive Antsov

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne Lõhmusraamatupidaja.ee ärijuhtTel: 6670405Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt