Autor: Digitaalne Turundus • 29. märts 2024

Vitamiinid väsimuse vastu

Investeering, mis on rahast olulisem, on investeering enda heaolusse ja tervisesse. Apteek pole ammu enam koht, kust saab osta vaid ravimeid, sest apteegis on müügil nii apteegikosmeetika, toidulisandid, vitamiinid kui ka palju muud vajalikku. Seega alustada võikski apteegist või apteegi veebipoest.

Miks valida apteegikosmeetika?

Erinevalt tavakosmeetikast on apteegikosmeetika rohkem kontrollitud ja testitud ning selle valmistamisel osalevad nii meditsiinitöötajad kui ka teadlased. Lisaks on tänapäeval oluline jälgida toodete koostisosi, sest kõik, mida määrime nahale kehakreemi või näokreemina, imendub mingil määral organismi. Apteegikosmeetika arvestab ka erinevate terviseseisundite ja allergiatega, mistõttu leiavad erineva nahatüübiga tarbijad kindlasti endale sobiva toote.

Vitamiinid väsimuse vastu

Mis vitamiin aitab väsimuse vastu? Siin ei ole ühte ainuõiget vastust. Toome allpool välja põhilised vitamiinid, mis võiks aidata, kui on pidev väsimus ja energiapuudus.

Vitamiinid väsimuse vastu on näiteks:

D vitamiin- Eestis elades on D-vitamiini puudus väga kerge tulema, sest meil on vähe päikest ja ka meie toidulaud ei pruugi olla piisavalt mitmekesine, et söögist vajalik hulk D-vitamiini kätte saada. Seetõttu soovitatakse vähemalt ajavahemikus sügisest kevadeni tarbida D-vitamiini kas tilkade, kapslite, sprei või muul kujul, et organismi toetada.

B12 vitamiin- B-vitamiine on erinevaid, mistõttu apteekriga või perearstiga konsulteerides leiab igaüks endale sobivaima toote. B-vitamiini puudus võib väljenduda näiteks jõuetuse, väsimuse või vähenenud koormustaluvuse näol.

C-vitamiin on ka üks vitamiin väsimuse vastu, mille võtmist võiks kaaluda. C vitamiin kibuvitsaga on kergesti tarbitav - võtta tuleks arsti või apteekri soovitustest lähtudes paar kuni neli kapslit päevas ning see tõstab C-vitamiini taset.

Mida teha väsimuse vastu?

Esimene asi, mida saab teha, on piisavalt puhata ja magada. Soovitatav on magada 7-9 tundi, kuigi see võib ka erineda erinevate inimeste puhul kui palju keegi und vajab.

Kurnatuse vastu võib aidata ka kohvijoomise vähendamine, sest liigne kofeiin ei ole soovitatav. Pigem võiks juua piisavalt vett (üldiselt soovitatakse 1,5 - 2 liitrit päevas) või näiteks rohelist teed.

Vitamiinid väsimuse korral kindlasti aitavad, kuid ära ei tohi unustada ka tervislikku ja mitmekülgset toitumist lähtudes toidupüramiidist, kus on kõik toidugrupid esindatud. See tähendab seda, et sööma peaks nii piimatooteid, köögivilju, liha, teravilju jms. Lisaks on müügil ka erinevad vitamiinijoogid (näiteks Vitamin Well), mis sisaldavad vitamiini - B12 vitamiini, foolhapet, D3 jne.

Kui on suur väsimus, siis selle vastu võib aidata ka liikumine - jalutuskäigud pargis või sörkimine metsarajal võivad energiat hoopis juurde anda.

Seega väsimuse vastu vitamiinid aitavad, kui neid õigesti võtta ehk lähtuda vereanalüüsi tulemusel selgunud tervislikust seisundist. Alati on võimalik küsida soovitusi perearstilt või apteekrilt. Isegi kui vitamiinid väsimuse vastu aitavad, siis ei tohiks ära unustada ka kõike muud - tervislikku toitumist, piisavat vee joomist, korralikku ööund ning liikumist värskes õhus!

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700