Autorid: Kadri Penjam, Merit Tarkvara • 22. veebruar 2023

Merit Tarkvara: „Vähem andmete sisestamist ja parem kontroll raamatupidamise üle!“

Eesti kõige populaarsema majandustarkvara ettevõtte Merit Tarkvara klienditoe konsultant Egne Vent kinnitab, et lihtsaim viis teada, mis ettevõtte raamatupidamises toimub on hoida see igakuiselt korras.

Aastate jooksul on raamatupidamisvaldkond jõudsalt edasi arenenud ja muutunud aina automaatsemaks. Meriti programmidele üle läinud ettevõtete raamatupidajatel on võimalik oma tööaega kasutada efektiivsemalt ning rohkemate klientide teenindamisega kaasnev viib ettevõtet edasi. Täna, kui raamatupidajate jaoks on aktuaalne taas majandusaasta aruande kokkupanek, on mõistlik vaadata üle, kuidas see pingeline aeg edaspidi ettevõtte raamatupidajale lihtsamaks teha.

Raamatupidaja tööaeg loeb

Merit Aktiva ja Merit Palk hõlbustavad nii igapäevast raamatupidaja tööd kui mahukamate andmete vahetamist kliendi, ettevõtte ning ametiasutuste vahel. See tähendab ühtlasi seda, et raamatupidajal on võimalik kulutada oma tööaega efektiivsemalt ning sisustada seda andmete sisestamise asemel näiteks ettevõtte juhtide nõustamisega.

„Raamatupidaja tööaja optimeerimisele on kaasa aidanud infotehnoloogia kiire areng, mis võimaldab andmevahetust reaalajas. Kui varem toodi raamatupidajale kord kuus tšekid, mille sisestamise ja arhiveerimisega ta seejärel tegeles, siis tänaseks on see kohustus sekundaarne. Normaalsuseks on saanud tšekkide ja arvete digitaliseerimine – CostPocket-i äpi abil saab teha tšekist pildi ning äpist liigub see juba otse raamatupidamisprogrammi,“ selgitab Egne Vent üht aja kokkuhoiu võimalust.

Dokumentide digitaliseerimisel jääb raamatupidaja ülesandeks vaid konto määrata, andmed kontrollida ning ülejäänud teeb juba programm ise. Digitaalselt on dokumendid pilves alati olemas ning kui hiljem peaks tekkima vajadus mõne dokumendi originaalfaili järele, on need igal hetkel programmist kättesaadavad ja alla laaditavad. Meie head koostööpartnerid Telema ja Omniva pakuvad omalt poolt e-arvete saatmise ja vastuvõtmise teenust. E-arvete vahendajatena aitavad nad dokumendi „tõlkida“ sobivasse (masinloetavasse) formaati. Ühtlasi tähendab see, et kõik vajalikud dokumendid jõuavad raamatupidamisse reaalajas ning nõnda võib raamatupidaja rahulik olla ka näiteks päev enne käibedeklaratsiooni esitamist.

Aja kokkuhoid nii täna kui aasta pärast

Ka muudes igapäevategevustes on Merit Tarkvara seadnud eesmärgiks kasutajate ressursi kokkuhoiu. „Meil peetakse oluliseks, et Merit Aktiva ja Merit Palga kasutamine oleks lihtne, turvaline, innovatiivne ning et seal hoitavaid andmeid oleks võimalik liidestuste abil mugavalt partneritega vahetada. E-arved, otseühendus pankadega, liidesed teiste tarkvaradega, vajadusel parim professionaalne klienditugi – kõik see hõlbustab ettevõtjate ja raamatupidajate koostööd,“ tõdeb Egne Vent.

Seda, kui kiire ja mugav on Merit Aktiva baasil käibedeklaratsiooni ning ka majandusaasta aruande esitamine, teavad ettevõtjad ning raamatupidajad omast käest. „Kui raamatupidamine on jooksvalt korras hoitud, jääb üle vaid kiirel ajal andmed kontrollida, võimalikud eksimused leida ning parandada ja teha ära korrigeerimiskanded. Seejärel saab majandusaasta aruande esitada mugavalt programmi kaudu Äriregistrile vaid mõne hiireklõpsuga. Põhiaruanded saab mugavalt failist alla laadida ja Äriregistrisse üles laadida. Lisad tuleb teha vastavalt vajadusele käsitsi,“ loetleb klienditoe konsultant, tõdedes, et sel perioodil jõuab ka temani võrreldes muu ajaga rohkem viimase hetke kõnesid, mida annaks teadlikumalt tegutsedes vältida.

Kui ei proovi, siis ka ei tea

Klienditoe konsultandi sõnul on peamine kõhklus neil, kes veel ei ole Merit Aktivale ja Merit Palgale üle läinud, programmi usaldamine. „Peljatakse, kas automaatika suudab andmeid õigesti analüüsida ja kas andmed on turvaliselt hoitud. Kindlasti soovitan proovida! Soovi korral on võimalik teostada käsitsi andmete kontroll ja veenduda tehingute õigsuses. Kuni ei proovi, seni ei tea,“ tõdeb ta, lisades, et kindlasti võiks lisaks Merit Aktivale kasutusel võtta ka Merit Palga.

1-2 töötaja palgaarvestus alati tasuta

Väikeettevõtetel, kus on kuni 2 töötajat, on klienditoe konsultandi sõnul mõistlik palgaarvestus üle viia Merit Palgale. Merit Palk on tasuta, kuni kahe töötaja palgaarvestuse tegemiseks – seal puudub ajaline piirang tasuta kasutamiseks. „Merit Palk on mõeldud erinevate suurustega ettevõtete palgaarvestuseks. Ükski palgatöötajaga ettevõte ei ole meie palgaprogrammi kasutamiseks liiga väike või suur. Palgaarvestus, töökatkestused, kinnipidamised jms jooksvad töötajatega seotud igapäevatoimingud muutuvad raamatupidajale lihtsamaks ja kiiremaks nii paari töötaja kui suure kollektiivi puhul – raamatupidaja aeg ja energia loevad,“ tõdeb Egne Vent.

Samuti soovitab ta omalt poolt igale ettevõtjale: „Hoidke oma ettevõtte raamatupidamine jooksvalt korras. Nõnda jääb kiirel ajal ära stress nii teil endal kui raamatupidajal ja kõik vajalik saab esitatud õigeaegselt. Korrektne raamatupidamine on meie kõigi ühine eesmärk ning võttes kasutusele Merit Aktiva ja Merit Palga võite olla kindel, et teie raamatupidamine ja palgaarvestus saab tehtud efektiivselt ja vähese ajakuluga.”

Täpsemalt uuri www.merit.ee

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700