Enamasti vaatame mitu korda päevas peeglisse, et näha, kuidas me välja paistame. Kui sageli me aga ettevõtte juhina tunneme huvi, milline on firma peegelpilt? Mida näeb koostööpartner, konkurent või laenuandja ettevõtte aruandluspildil? Ehk oleks seda infot kasulik teada ka ettevõtte juhil endal? Eriti olukorras, kus väiksemate ettevõtete aruannetes on sõnalist osa jäänud vähemaks ja aru tuleb saada arvude keelest.
Nüüd, kui suuremal osal ettevõtetest on majandusaasta aruanne esitatud, on õige aeg finantsanalüüsi metoodika abil üle vaadata, mida kuvab ettevõtte aruandluspilt. Kui suurettevõttes on finantsinfo analüüsimine enamasti süsteemne, põhjalik ja järjepidev ning seda võetakse aluseks juhtimisotsuste tegemisel, siis väiksemates ettevõtetes finantsanalüüsile harilikult erilist tähelepanu ei pöörata.