Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jõustus uus tarbijakaitseseadus
Tarbijakaitseseadus
Autor: Pixabay
Alates 1. märtsist 2016 tuleb kõikidel kauplejatel ja tarbijatel lähtuda uuest tarbijakaitseseadusest, mis avardab tarbijavaidluste kohtuvälise lahendamise võimalusi, hõlbustab piiriülese vaidluse esitamist ja keelab arvete esitamise eest eraldi tasu küsimist.
„Uus tarbijakaitseseadus määratleb arve teenuse lahutamatu osana, mille eest eraldi tasu küsida ei või. Arve esitatakse tarbija valikul tema postiaadressile või e-posti aadressile. Arve saamise viis tuleb tarbijaga selgesõnaliselt kokku leppida – seega ei saa seda teha lihtsalt tüüptingimustega nõustumise teel,” kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Kaupleja võib arve saatmisest posti või e-posti teel loobuda ainult siis, kui tarbija on andnud selgesõnalise nõusoleku muul viisil arve kättesaadavaks tegemiseks. Vaidluse korral peab kaupleja tõendama tarbijalt nõusoleku saamise.
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Liitu Raamatupidaja iganädalase uudiskirjaga, et ükski oluline teema valdkonnas ei jääks märkamata.