Kuigi pilveteenuseid pakutakse erinevates vormides, tehakse seda paraku segase terminoloogia abil ning klientidele müüakse peamiselt funktsionaalsust ja hinda. Palju olulist jääb enamasti selgitamata, teinekord ka põhjusel, et kliendid ei tea, mida küsida.
- Karel Lember annab nõu, kuidas vähendada pilveteenuste kasutamise riske Foto: erakogu
Mida pilveteenusteks peetakse? Levinud definitsiooni järgi on pilveteenused IT-teenused, mis vastavad viiele põhitingimusele: vajaduspõhine iseteenindus, ressursside ühiskasutus, ligipääs üle arvutivõrgu, teenuse elastsus ja teenuse mõõdetavus. Sellest lähtuvalt on saadaval teenuseid, mis on ka sisuliselt pilveteenused, kuid palju on ka selliseid, mis ilmselt tarbija eksitamise või mugavama turundamise eesmärgil kasutavad pilveteenuse nimetust. Selliste teenuste puhul on täheldatav teenuse läbipaistmatus, mida sageli korvatakse osava müügitöö ja kõlavate lubadustega, millel võib, kuid ei pruugi reaalset katet olla. Sellises olukorras on klientide endi tähelepanelikkus, teadlikkus ja põhjalikkus väga olulisel kohal, et leida enda jaoks sobilik ja usaldusväärne teenusepartner.
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.