Tänapäevane ettevõte vajab oma eesmärkide saavutamiseks tarkvara abi. Seetõttu on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) Tootearenduse Meistriklassi koolitaja Janek Metsallik kokku pannud mõned tarkvara tellimise nipid.
„Tellimuses tuleb kirjeldada oodatava lahenduse roll ettevõtte tegevuses ehk lahenduse funktsioonid, ettevõtte tehnilised võimalused lahenduse käivitamiseks ehk tehnoloogiline profiil ja valmistamise ehk projekti läbiviimise protsess,“ selgitas Janek Metsallik.
SIIT!Järgnevad tema poolt kokku pandud 10 soovitust tarkvara tellijale:1. Tee omale äriprotsess selgeks
Äriprotsess on viis, kuidas ettevõte teeb millestki midagi. Tarkvara toetab äriprotsessi infovahetuse tõhustamise kaudu. Äriprotsess on liim, mis ühendab tarkvara muude organisatsiooni osadega. Tellijapoolne äriprotsessi mõistmise selgus ja äriprotsessi juurutamise vastutus on arenduse edukuse võtmeks. Telli tarkvara, mis toetab äriprotsessi ja teeb teiste protsessi osalistega koostööd.2. Õpi esimesel võimalusel
Varem või hiljem tekib olukord, kus loodav tarkvara puutub kokku ümbritseva reaalsusega. Arenduse tulemusena soovib tellija sageli näha reaalsust muutumas. Näiteks võib kujutada ette, et kliendid leiavad e-poe kaubavalikust toote kataloogipuud lehitsedes, tegelikkuses võib aga olla nii, et kliendid satuvad e-poodi pigem otsingu kaudu ja poe kataloogipuud kasutavad nad vähe. Kõiki mõjureid ei ole aga võimalik ette näha, veelgi vähem kirjeldada. Selleks, et arendusse mitte valedel eeldustel palju aega ja raha panna, loo olukord, kus loodava süsteemi või selle osade kokkupuude reaalsusega toimuks võimalikult varakult.3. Investeeri tõhususse
Tarkvara ei toimi ilma tehnilise platvormi ja hoolduseta. Tarkvara loomisel pööra tähelepanu selle elus hoidmise kuludele. Kulud tekivad seoses rutiinsete hoolduste ja tõrgete kõrvaldamise vajadusega. Arenduskulud on ühekordsed, aga hoolduskuludega tuleb puutuda kokku kogu kasutusperioodi vältel. Küsi arendajalt lahenduse kirjelduse ühe osana ka halduse kirjeldust.Edasi loe ituudised.ee saidilt
Autor: Kadrin Kärner, Tuuli Seinberg