Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Swedbank: meie eesmärk on klienti harida
Swedbanki otsus Haapsalu kontoris sularahateenused lõpetada tekitas suurt pahameelt. Panga Lääne regiooni juht Egon Jekabson aga kinnitab, et kliendid praktiliselt sularahaga enam ei tegele.
"Kliendid enam rahaga üle leti praktiliselt ei tegele, on vaid üksikud, kes seda teenust edasi tarbisid," ütles Jekabson intervjuus Eesti Päevalehele. "Kellel on suured sularahakogused, need tellivad inkassatsiooniteenuse, mis on turvalisem ja on ka meie panus ühiskonda, et inimesed ei kõnniks ringi, pintsakutaskus 10 000 eurot. Me tahame tegelda sellega, mis on kliendi ootus. Täna on kliendi ootus nõustamine."
Tema sõnul nõustab pank kliente, kuidas nende rahaasjad oleks pikaajaliselt korras. "Me räägime neile, kuidas hakata säästma, kuidas tekiks mõistlik tagavara – kui otsite meie panust ühiskonda, siis ütleksin, et see on oluline panus, kui Eesti inimestel oleks rahaasjad korras. Meie panus on harimine," selgitas Jekabson.
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.