• 21.06.11, 13:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas pidada edukat arenguvestlust?

Arendava juhtimisstiili puhul ei ütle juht ette, kuidas peab asju tegema ega anna töötajale nõu, vaid esitab pigem õigeid küsimusi, mis aitavad töötajatel ise lahendusteni jõuda: kasvab vastutuse võtmine lõpptulemuste eest ja rahulolu.
Juhi tähtsaim roll ettevõttes on olla juhendaja või treener (ingl coach), kes aitab meeskonnal ja igaühel eraldi seada eesmärgid ning saavutada tulemused. Uuringud on näidanud, et rahulolevamad töötajad toovad ettevõttele ka rohkem kasumit. Paljud organisatsioonid on juurutanud arenguvestlused, mis on tulemuslikud, kui need on integreeritud juhendamisega (ingl coaching).
Juhendamine GROW-mudeli abil
* Soovitud olukord (ingl goal). Kirjelda hetke tulevikus, mis valdkonnas soovid muutust. Millised on selle olukorra detailid? (ingl reality). Mis takistab praegu eesmärgi saavutamist? Mis toetab eesmärgile jõudmist? (ingl options). Mida võiksid teha? Mida veel teeksid, kui takistusi poleks? (ingl what, when, by whom, will). Millise tee valid? Mida selleks teed? Kui väga soovid eesmärki saavutada?
   * Hetkeolukord
   * Lahendused
   * Tahe ja tegevusplaan
Arenguvestluse etapid
1. Eesmärk – miks seda vestlust peame?
    * Sissejuhatus: kontakti loomine, vestluse eesmärk
    * Üldisemad teemad: organisatsiooni ja meeskonna areng
2. Reaalsus – olukorra selgitamine
    * Töötaja eelmise perioodi töö kokkuvõte
    * Töötaja eneseanalüüs, positiivsed saavutused    * Juhi tagasiside, töötaja positiivsed saavutused    * Töötaja eneseanalüüs, arenguvaldkonnad    * Juhi tagasiside, töötaja arenguvaldkonnad
3. Eesmärgi sõnastamine ja selle elluviimise võimalused
    * Arenguvaldkonna tähtsusjärjekorra kokkuleppimine
    * Eesmärgi seadmine, tulemuse kirjeldamine
4. Tegevusplaani koostamine
    * Eesmärkide saavutamiseks vajalike sammude kokkuleppimine
5. Juhi ja töötaja koostöö, tagasiside juhile
6. Töötaja töökorralduslikud ettepanekud
7. Kokkuvõte arenguvestlusest
Lähemalt saab lugeda organisatsiooni ja meeskonna arendamisest "Arenduskäsiraamatust".
Autor: Lemmi Kann, Signe Vesso

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele