4. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas päästa hea idee maatasa trampimisest

Ühel ilusal päeval võite end avastada olukorrast, et teie hea idee saab hävitatud ja maatasa trambitud. John Kotter ja Lorne Whitehead väidavad raamatus "Ideemüük", et nii ei pea see olema.

Te usute heasse ideesse. See on teie enda, firma ja kogukonna jaoks otsustava tähtsusega ning te loodate pälvida innukat toetust. Selle asemel tabavad teid segadusseajavad küsimused, mõttetud kommentaarid ja verbaalsed rünnakud. Enne kui te arugi saate, on idee hävitatud, maatasa trambitud. John Kotter ja Lorne Whitehead väidavad, et nii ei pea see olema.

Oma raamatus "Ideemüük" näitavad nad, kuidas kaitsta häid ideid ning võita eesmärgi saavutamiseks nõutav toetus.

Kuidas?

Mõistes ebaausaid rünnakustrateegiaid, mida eitajad, tähenärijad ja käteringutajad suure eduga ikka ja jälle rakendavad. asjade lõputu edasilükkamine või vestluse teemast kõrvale juhtimine, kuniks igasugune hoog on kadunud. tähelepanu hajutava informatsiooni esitamine nii tohutul hulgal, et usk teie ideesse hääbub. ideega seoses põhjendamatute hirmude tekitamine. teie maine ja usaldusväärsuse õõnestamine.

• Viivitussurm:

• Segadus:

• Hirmu külvamine:

• Isiklik rünnak:

Värske ja lõbusa loo abil näitavad autorid värvikalt, miks ründajate vältimine või mahasurumine hästi ei lõpe. Autorite loogikavastase lähenemise kohaselt annab märksa paremaid tulemusi, kui vastate ründajatele lugupidavalt, lihtsalt ja veenvalt ning jääte endale kindlaks. Kutsudes „lõvisid“ end ründama ja ideed kritiseerima ning valmistades end selleks ette, suudate te köita hõivatud inimeste tähelepanu. Te aitate neil hoomata ettepaneku väärtust. Võites nii publiku mõistuse kui ka südame, kindlustate inimeste pühendumise ettepaneku elluviimisele.

Nutikas, praktiline ja kaanest kaaneni täis kasulikke nõuandeid, õpetab "Ideemüük" teid rünnakuid ette aimama ja enda kasuks pöörama, et teie hea idee jääks ellu ja kutsuks esile positiivse muutuse.

Estonian Business School'i ettevõtluse õppetooli juhataja Tiit Elenurm tunnistab, et  võttis uue raamatu kätte teatud skepsisega. Kas USA juhtimisgurul on meile siin Eesti muutuvas ühiskonnas midagi uut öelda?

"Seekord siiski on ja nimelt uutele ideedele laiema toetuse saavutamise kohta. Oleme harjunud radikaalsete muudatustega, kus uuenduse initsiaator vastuseisjatest ”üle sõidab” või suudab uuenduse nii kiiresti ellu viia, et oponendid ärkavad alles siis, kui on hilja. Mida keerukamaks muutub äritegevus ja mida enam areneb kodanikuühiskond, seda harvem toob ”teerulli meetod” või ootamatusega rabamine edu," kirjutab Elenurm raamatu arvustuses.  Kotteri ja Whiteheadi raamatu teljeks on haarav lugu koosolekust, kus arutatakse ettepanekut era- ja avaliku sektori koostööks raamatukogusse paremate arvutite hankimisel. Kuid raamatu väärtus seisneb Elenurme sõnul loo sisutihedas lahtimõtestamises.

"Raamatu kasulikkus lugejale sõltub sellest, kui hästi ta suudab Centerville’i lugu üle kanda talle endale oluliste ideede müümise olukordadesse. Kui ta seda suudab, tunneb ta tegelaskujudes ära paljud ka Eesti oludes ettetulevad inimtüübid ja mõtleb enda jaoks läbi 24 viisi, kuidas uusi ideid rünnatakse," märgib Elenurm.

"Professor Kotteri värske raamat "Ideemüük"on nagu kolleegide kasutamise manuaal – toob välja tüüpsituatsioonid ja annab sulle lahendused nendega toime tulemiseks. Muidugi võib seda, nagu iga teist tööriista, edukalt ka valel otstarbel kasutada – sel juhul saab raamatust algaja demagoogi aabits," lisab loovettevõtja Indrek Maripuu.

Äripäeva Raamatuklubi poolt välja antud aamatust saab pikemalt lugeda SIIT .

 

Autor: Lemmi Kann, Liivi Kedelauk

Raamatupidaja.ee toetajad:
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700