Siin on tema soovitused, mida tasub kaaluda igal uuele turule mineval ettevõttel:
* Kiirenda. Tänases kiirelt muutuvas maailmas peavad otsused ja reageeringud olema kiired. See eeldab, et juhtkond peab suutma näha olukorda erinevatest vaatenurkadest ning suutma infot kiirelt töödelda, organisatsiooni struktuur peab võimaldama otsustamist ja tegutsemist ilma liigsete kooskõlastusteta. Kui tegutsed mitmel turul, siis pead arvestama sellega, et mõned turud kasvavad aeglasemalt, kohalikud regulatsioonid ja tavad on erinevad jne. Juhid peavad alguses panema suurt tähelepanu kohaliku konteksti õppimisele. Teistel turgudel toiminud ärimudelid, kampaaniad ja põhimõtted võivad osutuda mitte toimivateks ning uued lahendused tuleb leida nö käigupealt.
* Ole avatud ja valmis improviseerima.
* Vali.
Leia aega ning toeta homseid liidreid, kes mõtlevad, tegutsevad ja näevad välja Sinust erinevad. On vana tõde, et erinevuste toetamine loob konkurentsieeliseid, samuti on palju olnud juttu sellest, et kohalikke tegevusi võiks juhtida kohalik juht. Taiplikud äriliidrid eelistavad veel ka juhte, kellel on kogemusi ja oskuseid tegutsemiseks rahvusvaheliselt ning erineva arengutasemega turgudel. * Anna volitused.
Kohalikele juhtidele tuleb küll anda suur tegutsemis- ja otsustamisvabadus, aga firmakultuur ja põhiväärtused on need, mis peavad olema ühtsed ning mis on nagu organisatsiooni koos hoidev liim. Tänases maailmas ei toimi enam traditsiooniline äri ajamise viis, kus kopeeritakse ühe turu kogemused ja ärimudelid teisele turule muutmatul kujul.
Loe Fortune'i SIIT.
Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee