4. mai 2009
Jaga lugu:

Maksuametnik: parem vastake kirjadele!

Lõviosa ettevõtteid ignoreerib maksuameti kirja, kus kutsutakse maksudeklaratsiooni üle vaatama. Parem oleks kirjale aga vastata, ütles Delovõje Vedomostile ameti asedirektor Dmitri Jegorov.

Sellise kirja saadab Maksu- ja tolliamet välja siis, kui on tekkinud kahtlus maksude arvestamise õigsuses.

Kui maksu- ja tolliamet saadab ettevõttele kirja soovitusega maksudeklaratsioon üle vaadata, tähendab, et sellel ettevõttel lasub valeandmete esitamise kahtlus. Peamiselt on see fiktiivsete arvete kasutamise ja ümbrikupalkade maksmise kahtlus. Kui ettevõte deklaratsiooni ei paranda ega reageeri meie kirjale, hakkame me teda kontrollima. Meie jaoks tähendab see, et peame rohkem reaalseid kontrolle tegema. Planeerime aga oma ressursse ja seda, et me lihtsalt saatsime kirja ning unustasime, seda ei tule," ütles Jegorov.

Igal juhul on kirja saanud ettevõttel parem maksuametnikuga ühendust võtta, soovitas Jegorov. "Näiteks on mõned ettevõtted suutnud usutavalt põhjendada, miks neil nii madalad palgad on. Kui ettevõte meie kirjale mitte kuidagi ei reageeri, on see meie jaoks negatiivne signaal."

Eile rääkis Jegorov ETV otseeetris, et kui varem vaatasid pärast maksuameti saadetud kirja maksudeklaratsioonid üle kuni pooled ettevõtted, siis sel aastal on seda teinud vaid 11% ümbrikupalga maksmise kahtlusega ettevõtetest.

Originaalartikkel

Autor: Nadežda Bersenjova

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne Lõhmusraamatupidaja.ee ärijuhtTel: 6670405Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee