Alates 1. jaanuarist 2009 kasutab Haigekassa rahvastikuregistris olevaid põhielukoha aadresse. See tähendab seda, et oma aadressi muudatusest ei ole enam vaja haigekassat eraldi teavitada, piisab vaid rahvastikuregistri teavitamisest.
Isikute aadresse kasutab haigekassa neile erinevate teadete või dokumentide (teated kindlustuskaitse lõppemisest, euroopa ravikindlustuskaardi või asendussertifikaadi, kutsed vähiskriiningule jne) saatmiseks. Seega on väga oluline, et inimeste aadressid rahvastikuregistris oleksid õiged.
Kui isik soovib haigekassast näiteks Euroopa ravikindlustuskaarti või mõnda tõendit põhielukohast erinevale aadressile, on see täiesti võimalik. Sellisel puhul tuleb haigekassale esitada soovitud aadress igal konkreetsel taotlusel.
„Autonoomne aadresside andmekogu pidamine ei täida enam oma otstarvet”, leiab haigekassa klienditeeninduse osakonna juhataja Lii Pärg. „Meie arvates on igati mõistlik kui isik muudab oma aadressi ainult rahvastikuregistris ning need muudatused jõuavad automaatselt ka teiste asutuste andmebaasidesse. Selline süsteem on inimestele igati mugavam ja kiirem”, lisas ta.
Isik on kohustatud elukoha andmed rahvastikuregistrisse teatama uuele aadressile kolimisel, ebaõigete andmete olemasolul või andmete puudumisel. Andmete õigsust saab kontrollida kohalikus omavalitsuses avalduse alusel või riigiportaalis
www.eesti.ee rahvastikuregistri e-teenuseid kasutades.
Elukohaandmete registrisse kandmiseks või muutmiseks tuleb esitada elukohajärgsele valla- või linnavalitsusele elukohateade. Seda on võimalik teha omavalitsusse kohale minnes, posti või digiallkirjaga e-meili teel saates või kasutades rahvastikuregistri e-teenuseid riigiportaalis
www.eesti.ee.
Lisainfot elukoha registreerimise kohta võib vaadata Siseministeeriumi kodulehelt
http://www.siseministeerium.ee/13615.
Haigekassa kutsub kõiki inimesi üles rahvastikuregistris oma elukohaandmete õigsust kontrollima ning vajadusel parandama! Lugupidamisega,
Evelin KoppelEesti HaigekassaAvalike suhete juht
+ 372 6 208 439
53 478 949