Alates 1. jaanuarist 2009 jõustuvad TIR-vedude teostamisega seotud muudatused Euroopa Ühenduse seadusandluses. Muudatused kohustavad TIR-märkmiku valdajat esitama Euroopa Ühenduse tolliasutustele TIR-andmed elektrooniliselt ning liikmesriikide tolliasutusi neid andmeid elektrooniliselt vahetama. Alates 1. jaanuarist 2009 tekib TIR-märkmiku valdajal kohustus edastada Euroopa Ühenduse lähte-/sisenemistolliasutusele elektroonilised TIR-veo andmed ühenduse transiidisüsteemi (NCTS) vahendusel. Klientidel on võimalus edastada Maksu- ja Tolliametile elektroonselt TIR-veo andmed:
e-maksuameti/e-tolli kaudu - kasutusjuhendid MTA kodulehel: www.emta.ee. Abi saab ka infotelefonidel 880 0814 (tolliinfo) ja 880 0815 (e-maksuamet/e-toll). Infotelefonide tööaeg on E - N: 8.30 - 16.30, R: 8.30 - 15.30.
kasutades IRU-eeldeklareerimise süsteemi - palume pöörduda Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni TIR-osakonna poole (vt
http://www.eraa.ee).
TIR-vedude tollivormistus paberkandjal TIR-märkmikus jätkub vastavalt TIR-konventsioonis sätestatud nõuetele. See tähendab, et vaatamata kohustusele esitada Euroopa Ühenduse tollile TIR-veo andmed elektroonselt, jääb jätkuvalt ja muudatusteta käibima paberkandjal TIR-märkmik.
TIR-märkmik on tollidokument, mis hõlbustab TIR-konventsiooniga ühinenud riikide piiride ületamisel tehtavaid tolliprotseduure. TIR-transiidisüsteem hõlbustab kaupade liikumist rahvusvahelises kaubanduses ja kindlustab transiidiriikidele nõutud tollitagatised ja garantiid. Annely ErmMaksu- ja Tolliametmeediasuhete peaspetsialist
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.