Eesti majandusruumis on debitoorse võlgnevuse osas suund juba mitmed aastad jälgiva ja ennetava tegevuse juures. Kuid kuna raha on õrn teema, samas väga konkreetne, siis on mõistlik käituda rahvatarkuse meetodil: usalda aga kontrolli. Seda on kõige parem teha, kui kliendi poole pöörduv kõne on täpsustav ja selgitav, mitte võlga sisse nõudev. Vastasel juhul võib klient ennast tunda puudutatuna ja kliendisuhte hoidmise asemel hoopis kahjustame häid kontakte.
Arvete laekumise jälgimine tekitab Teile lisaks stabiilsele rahavoole ka kasulikku infot. Krediidihalduse käigus saadud info ja tagasiside võib firmale kasulik olla, nii krediidiotsuste kui ka turundusplaani koostamisel. Selleks, et Teie raha ei kasutataks kauem kui maksetähtaeg ette näeb, soovitame kasutada meeldetuletusteenust, see teenus võimaldab Teie juhtkonnal, raamatupidamisel ja müügiosakonnal keskenduda oma põhitegevusele. Samuti on teenus reeglina odavam, kui luua selle tarvis eraldi töökoht. Raha on suhete korraldus, keegi peab need suhted kontrolli all hoidma.
Ärge võimaldage oma firma rahal kaua eemal viibida. Firma tugevuseks on õigeaegselt laekuvad arved. Minimiseerige krediidirisk ja investeerige ennetavale tegevusele, sellega säästate end võimalike ebameeldivate tagajärgede eest. Krediidijälgimine on autoritaarne, see on loomulik kliendiga suhtlemise osa. Raha suhteid ei maksa karta, reeglina Teie kõnet oodatakse ning soovitakse probleemi lahendada.
Suhelge õigeaegselt oma raha tagasi arveldusarvele ja Teie uni on rahulikum. Riskita krediiditehinguid ei ole olemas, kuid krediidihalduse tulemusena on Teie müügireskontrol vähem debitoorseid võlgnevusi, arveldusarvel aga rohkem raha.
Autor: Siiri Kõiv