10. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Finantsanalüüs: mineviku tõlgendus annab juhised tulevikuks, I osa

Enamasti vaatame mitu korda päevas peeglisse, et näha, kuidas me välja paistame. Kui sageli me aga ettevõtte juhina tunneme huvi, milline on firma peegelpilt? Mida näeb koostööpartner, konkurent või laenuandja ettevõtte aruandluspildil? Ehk oleks seda infot kasulik teada ka ettevõtte juhil endal? Eriti olukorras, kus väiksemate ettevõtete aruannetes on sõnalist osa jäänud vähemaks ja aru tuleb saada arvude keelest.
Ave Nukka käsitleb finantsanalüüsi metoodikat
Foto: erakogu

Nüüd, kui suuremal osal ettevõtetest on majandusaasta aruanne esitatud, on õige aeg finantsanalüüsi metoodika abil üle vaadata, mida kuvab ettevõtte aruandluspilt. Kui suurettevõttes on finantsinfo analüüsimine enamasti süsteemne, põhjalik ja järjepidev ning seda võetakse aluseks juhtimisotsuste tegemisel, siis väiksemates ettevõtetes finantsanalüüsile harilikult erilist tähelepanu ei pöörata.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700