Töölepingute üleminek ettevõtte võõrandamise korral

Rödl & Partner Advokaadibüroo vandeadvokaat Alice Salumets
Rödl & Partner Advokaadibüroo vandeadvokaat Alice Salumets

Majandustegevuses on tavapärane, et võõrandatakse ettevõte ja mitte äriühingu osasid või aktsiaid. Ettevõtte võõrandamine omab tähtsust ka töölepingutele, kuna ettevõttesse kuuluvad ettevõtte majandamisega seotud ning selle majandamist teenivad asjad, õigused ja kohustused, muu hulgas ettevõttega seotud lepingud, sh töölepingud. Ettevõtte võõrandamisel tuleb tähele panna, et töölepingu seadus reguleerib töölepingute üleminekut ettevõtte võõrandamise korral.

Kui ettevõte jätkab sama või sarnast majandustegevust, lähevad töölepingud muutumatul kujul üle ettevõtte omandajale. Töölepingu üleminekuks ei ole vaja saada töötaja nõusolekut, samuti ei saa töötaja ettevõtte ülemineku korral enda koondamist nõuda. Ka on tööandjal (nii ettevõtte üleandjal kui ka omandajal) keelatud töölepingut ettevõtte ülemineku tõttu üles öelda. Küll aga tuleb ettevõtte võõrandamisel järgida konsulteerimiskohustust.

Ettevõtte üleandja ja omandaja peavad usaldusisikule või selle puudumisel töötajatele aegsasti, kuid hiljemalt üks kuu enne ettevõtte üleminekut esitama kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis teatise, mis sisaldab vähemalt järgmisi andmeid:

• kavandatav ettevõtte ülemineku kuupäev;

• ettevõtte ülemineku põhjused;

• ettevõtte ülemineku õiguslikud, majanduslikud ja sotsiaalsed tagajärjed töötajatele;

• töötajate suhtes kavandatavad meetmed.

Kui ettevõtte ülemineku tõttu kavatsetakse teha töötajate olukorda mõjutavaid muudatusi, konsulteerib tööandja usaldusisikuga või töötajatega, eesmärgiga jõuda kavandatavates meetmetes kokkuleppele.

Konsulteerimisel on usaldusisikul või töötajatel õigus kohtuda ettevõtte üleandja ja omandaja esindajatega, sealhulgas juhtorgani liikmetega, ning esitada töötajate suhtes kavandatavate meetmete kohta kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis ettepanekuid vähemalt 15 päeva jooksul teatise esitamisest arvates, kui ei lepita kokku pikemas ajas.

Konsulteerimise käigus on ettevõtte üleandja ja omandaja kohustatud ettepanekute arvestamata jätmist põhjendama. Pärast töötajatega konsulteerimist on võimalik jätkata ettevõtte ülemineku protsessiga.

Töötajate konsulteerimine ei ole pelgalt formaalsus, selle tegemata jätmine võib kaasa tuua rahatrahvi.

  • Alice Salumets, Rödl & Partner Advokaadibüroo vandeadvokaat

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem

Ellrex digidoc on ettevõtte dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem mis on eraldatud raamatupidamise programmist.

Parima juhtimisaruandluse ja automatiseeritud raamatupidamisega majandustarkvara Suno365

Columbus Eesti on toonud turule uue täisfunktsionaalse majandustarkvara Suno365. Tegu on pilvepõhise ja kuutasulise majandustarkvaraga (ERP) ettevõtetele, kes hindavad kaasaegseid lahendusi taskukohaste kuludega.

Valdkonna tööpakkumised

MAXIMA EESTI OÜ ootab oma meeskonda PALGAARVESTAJAT

Maxima Eesti OÜ

19. november 2018

Uudised

Tööriistad