Töölepingute üleminek ettevõtte võõrandamise korral

Rödl & Partner Advokaadibüroo vandeadvokaat Alice Salumets
Rödl & Partner Advokaadibüroo vandeadvokaat Alice Salumets

Majandustegevuses on tavapärane, et võõrandatakse ettevõte ja mitte äriühingu osasid või aktsiaid. Ettevõtte võõrandamine omab tähtsust ka töölepingutele, kuna ettevõttesse kuuluvad ettevõtte majandamisega seotud ning selle majandamist teenivad asjad, õigused ja kohustused, muu hulgas ettevõttega seotud lepingud, sh töölepingud. Ettevõtte võõrandamisel tuleb tähele panna, et töölepingu seadus reguleerib töölepingute üleminekut ettevõtte võõrandamise korral.

Kui ettevõte jätkab sama või sarnast majandustegevust, lähevad töölepingud muutumatul kujul üle ettevõtte omandajale. Töölepingu üleminekuks ei ole vaja saada töötaja nõusolekut, samuti ei saa töötaja ettevõtte ülemineku korral enda koondamist nõuda. Ka on tööandjal (nii ettevõtte üleandjal kui ka omandajal) keelatud töölepingut ettevõtte ülemineku tõttu üles öelda. Küll aga tuleb ettevõtte võõrandamisel järgida konsulteerimiskohustust.

Ettevõtte üleandja ja omandaja peavad usaldusisikule või selle puudumisel töötajatele aegsasti, kuid hiljemalt üks kuu enne ettevõtte üleminekut esitama kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis teatise, mis sisaldab vähemalt järgmisi andmeid:

• kavandatav ettevõtte ülemineku kuupäev;

• ettevõtte ülemineku põhjused;

• ettevõtte ülemineku õiguslikud, majanduslikud ja sotsiaalsed tagajärjed töötajatele;

• töötajate suhtes kavandatavad meetmed.

Kui ettevõtte ülemineku tõttu kavatsetakse teha töötajate olukorda mõjutavaid muudatusi, konsulteerib tööandja usaldusisikuga või töötajatega, eesmärgiga jõuda kavandatavates meetmetes kokkuleppele.

Konsulteerimisel on usaldusisikul või töötajatel õigus kohtuda ettevõtte üleandja ja omandaja esindajatega, sealhulgas juhtorgani liikmetega, ning esitada töötajate suhtes kavandatavate meetmete kohta kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis ettepanekuid vähemalt 15 päeva jooksul teatise esitamisest arvates, kui ei lepita kokku pikemas ajas.

Konsulteerimise käigus on ettevõtte üleandja ja omandaja kohustatud ettepanekute arvestamata jätmist põhjendama. Pärast töötajatega konsulteerimist on võimalik jätkata ettevõtte ülemineku protsessiga.

Töötajate konsulteerimine ei ole pelgalt formaalsus, selle tegemata jätmine võib kaasa tuua rahatrahvi.

  • Alice Salumets, Rödl & Partner Advokaadibüroo vandeadvokaat

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Tarkvararobootika ja tööprotsesside automatiseerimine – millal see läbimurde saavutab?

Olles kuulnud tarkvararobootikast ja tööprotsesside automatiseerimisest (robotic process automation, RPA), hakkavad ettevõtted sageli mõtlema, kas peaks eelistama RPAd praeguste süsteemide uute funktsioonidega värskendamise või integreeritud lahenduste loomise asemel.

Merit Aktiva

Merit Aktiva on lihtne ja mugav pilvepõhine raamatupidamisprogramm, mis sobib nii proffidele kui algajatele. Uued kaasaegsed võimalused ja paljude tegevuste automatiseerimine hoiavad kokku aega ning teevad töö lihtsaks.

Valdkonna tööpakkumised

MERKO otsib raamatupidamise osakonda RAAMATUPIDAJAT

Merko Ehitus Eesti AS

18. jaanuar 2019

Uudised

Tööriistad