Abivahendite hüvitamine saab lisaraha

Abivahendite hüvitamine saab lisaraha
Uus rahastamispõhimõte toob abivahendite hüvitamisse olulises mahus lisaraha

2019. ja 2020. aastal suunab riik abivahendite hüvitamiseks olulises mahus lisaraha, kasutades selleks ravimite kompenseerimisega sarnast eelarve planeerimist, lepiti kokku riigi eelarvestrateegia läbirääkimistel. Sellega tagatakse abivahendite kättesaadavus kõigile abivajajatele.

„Abivahendite rahastamises tuleb järgmisest aastast põhimõtteline muutus, mis võimaldab meil paremini toetada erivajadustega laste ja täiskasvanute iseseisvat toimetulekut ning ära hoida võimalike tervisekahjude tekkimist või süvenemist,“ ütles sotsiaalkaitseminister Kaia Iva. „Täpselt kokku lepitud reeglid, tõhus piirhinna süsteem ja järelevalve on eeldused, et saame abivahendite süsteemi vabastada murest raha lõppemise pärast aasta lõpus või vajadusest peatada mõningate abivahendite kompenseerimist juba aasta esimestest kuudest.“

2019. aastast tehakse riigi eelarvestrateegia kokkuleppe kohaselt abivahendite eelarves esialgu kaheks aastaks põhimõtteline muutus, mis võimaldab tagada abivahendite regulatsioonis kokkulepitud alustel abivahendi igale abivajajale. Sotsiaalkindlustusamet jääb eelarve kasutust pingsalt jälgima ning edaspidigi rahuldatakse põhjendatud juhtudel erimenetluse taotlused.

Sotsiaalkaitseministri sõnul on rikkumiste ennetamiseks ja riigieelarve vahendite tõhusaks kasutamiseks kavas tõhustada sotsiaalkindlustusameti järelevalvet ja analüütilist võimekust. „Kahe aasta jooksul analüüsitakse uue rahastamispõhimõtte toimimist ja selle mõju nii abivahendite kasutamisele kui riigieelarvele – iga euro peab minema õigesse kohta. Eesmärk on, et igapäevaselt möödapääsmatult vajalikud abivahendid oleksid inimestele tagatud konkreetse aasta eelarve mahust sõltumatult,“ sõnas Kaia Iva.

Riigi eelarvestrateegia läbirääkimistel arutati ka hoolekandeasutustes abivahendite tagamist ning ka selleks leiti täiendavad vahendid, et riigi toel hakkaksid isiklikuks kasutamiseks mõeldud abivahendeid suuremas ulatuses saama ka hoolekandeasutustes elavad inimesed.

Abivahendite süsteem korraldati ümber 2016. aastal, kui riik kehtestas abivahenditele piirhinnad ning koondas nende hüvitamise maavalitsustest sotsiaalkindlustusametisse. 2018. aastast said abivahendite tõendite väljastamise õiguse tegevus- ja füsioterapeudid ning laienes erisuste ring, mille puhul ei ole abivahendi korduval taotlemisel vaja arsti või rehabilitatsioonimeeskonna tõendit.

Võrreldes 2016. aastaga lisandus mullu 35 abivahendi ettevõtet, sh kaks apteegiketti 205 teeninduspunktiga. Praeguseks on turul 92 abivahendi ettevõtet kokku 494 teeninduspunktiga.

Tulevaks aastaks on abivahenditele planeeritud 14,5 miljonit eurot.

Taustainfo
- Tänavust riigi eelarvestrateegiat ehk RESi tehes lähtutakse valitsuse suurtest eesmärkidest: edendada jätkusuutlikku majanduskasvu, suurendada rahvaarvu, tugevdada julgeolekut ning suurendada ühiskonna heaolu ja sidusust.

- Eelarvestrateegia eesmärk on planeerida tegevusi ja raha pikemaajaliselt, pidades silmas valitsuse prioriteete, tulevikuprognoose ja üleilmseid trende.

- Eelarvestrateegia seob kokku valitsuse suuremad eesmärgid, ministeeriumide plaanid ja tegevused ning nende rahastamise järgmiseks neljaks aastaks.

- Eelarvestrateegia koostatakse igal kevadel. Valitsus kinnitab selle hiljemalt aprilli lõpul ning riigikogu korraliste valimiste aastal ehk ka 2019. aastal hiljemalt mai lõpul.

-Sügisel menetlevad valitsus ja Riigikogu järgmise aasta riigieelarvet, siis selguvad järgmise aasta konkreetsed kulud ja tulud, sealhulgas näiteks eri valdkondade lõplik palgafond.

Allikas: Sotsiaalministeerium

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Valdkonna tööpakkumised

VOLVO ESTONIA OÜ otsib RAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

29. juuni 2018

EUROAPTEEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

04. juuli 2018

Uudised

Tööriistad