Kuidas vähendada haiguskulusid

Kuidas vähendada haiguskulusid
Saatke haiged töötajad koju

Pole mingi saladus, et töölt puudumine on suur kulu eriti väikestele ettevõtetele. Kehvas vormis töötaja kohalolek võib olla ettevõttele veelgi suurem kulu.

Töötajad, kes ilmuvad kohale, aga ei tööta haiguse või muude tervislike tegurite tõttu täiel määral, lähevad tööandjatele järjest kallimaks maksma. Ühest uurimusest selgus, et kui töötaja võtab aastas keskmiselt neli haiguspäeva, koguneb tööl olles kaotatud aega (kui ollakse kohal, aga ei töötata tulemuslikult) kokku jahmatav 57,5 päeva aastas töötaja kohta.

Mis on haigena tööl kohalolek?

See tähendab, et töötaja ilmub tööle haige või väga väsinuna või seisundis, kus ta ei saa muudel põhjustel tavapäraselt tööd teha. Peale selle, et ta ei suuda enda tööd tõhusalt teha, on üpris tõenäoline, et haigest peast tööle tulnud töötaja nakatab ka teisi: kaastöötajaid ja võib-olla ka kliente.

Peamised vaevused, mis vähendavad töötajate töövõimet, on allergiad, peavalu, alaseljavalu, artriit, külmetushaigused ja gripp.

Haigena tööle ilmumise põhjused

* Tööandja ootused. Tänapäeva sageli töörügamist väärtustavate töökohtade töötajad lähevad ka haigena tööle, sest kardavad näida vähem tööle pühendunud, saada karistada või kaotada töö. Päev või rohkem puudumist võib tähendada, et kaastöötajaid koormatakse lisaülesannetega, naastes ootab ees suur hulk tööd või ületatakse tähtaegu.

* Lojaalsus ja enesetähtsustamine. Mõni tuleb haigena tööle seetõttu, et ei taha meeskonda alt vedada, arvab, et keegi teine ei suuda tema tööd teha või et äri kannatab, kui teda kohal pole.

Tööandja lahendused

* Tunnistage probleemi. Sageli on probleemi lahendamise esimene samm probleemi tunnistamine. Tööandjad, kes ei pruugi mõista presenteismi ehk haigena töötamise võimalikku kahju, ei teadvusta, et see on probleem. Firmaomanikud peaksid juhtidega sellest rääkima ja neid valgustama, et haigena töötamise kulud järjest kasvavad.

* Kaaluge loobuda puudumise eest karistamisest. Tööandjad peaksid läbi mõtlema ja veenduma, et puudumise kontrollimise taval poleks negatiivset mõju. Karistuse kartus võib survestada haigeid töötajaid kohale tulema, mis soodustab tahtmatult presenteismi.

* Töötage välja presenteismi puudutav eeskiri ning harige ja teavitage töötajaid. Töötajad peavad teadma, kuidas suhtub ettevõte haigena tööle ilmumisse ja kuidas võib nii teisi nakatada. Seadke sisse suunised ja selgitage neid. Aidake töötajatel aru saada, millistel tingimustel peaksid nad koju jääma ja millal on õige aeg tööle naasta.

* Ärge näidake halba eeskuju. Kui olete ülemus ja jääte haigeks või ei suuda tõhusalt töötada, jääge koju. Ärge levitage kontoris pisikuid. Kui tunnete, et peate olema hädaolukorras kättesaadav, olge seda telefoni või e-posti teel.

* Kui vaja, rakendage meetmeid. Töökohtades, kus avalikkuse kaitsmine on äri püsimiseks esmatähtis, võiksid tööandjad rakendada meetmeid või vallandada töötajad, kes rikuvad eeskirju. Näiteks üks populaarse söögikohaketi töötaja läks haigena tööle ja nakatas üle 400 kliendi, kelle sümptomiteks olid oksendamine ja kontrollimatu kõhulahtisus.

* Saatke haiged töötajad koju. Paljud probleemiga kimpus ettevõtted üritavad võidelda selle vastu ka haigete töötajate koju saatmisega. Nad üritavad edendada kultuuri, mis heidutab haigest peast tööle tulemast: töötajates ei tekitata tunnet, et nad peavad isegi haigena tööle minema. Võimaluse korral saavad töötajad kehva enesetundega kodust kaugtööd teha.

* Võimaldage tasustatud tervisepäevi ja/või palgalist puhkust. Kui te juba ei paku tasustatud tervisepäevi, kaaluge seda. Peale selle, et võimaldate töötajatele ihaldusväärset boonust, võite saada kasu vähesemast tööjõu voolavusest, suuremast tulemuslikkusest ja nakkuste levimise vähenemisest töökohas.

Puruhaigena tööle ilmuvat töötajat ei peeta enam pühendunud ja väärtuslikuks töötajaks. Presenteismi kulud on täiesti reaalne ja potentsiaalselt märkimisväärne kahju ettevõtte rahalisele heaolule. Tööandjad peavad teadlikult ja ühiselt pingutama tervete ja suurepäraselt toimivate töötajatega töökoha loomise nimel. Sellest on suur abi, et saavutada ettevõtte tulemuslikkuse ja kasumiga seotud eesmärgid ning soodustada töötajatele tervislikku töökultuuri ja ?keskkonda.

Viise haigena tööl olemise vähendamiseks

* Kandke hoolt selle eest, et töötajad teaksid, millist puhkust neil on võimalik võtta. See ei hõlma ainult haiguspäevi ja puhkusepäevi, vaid ka palgata pere- ja tervisepäevi ning võib-olla ka muid vabu päevi, mida konkreetne tööandja oma töötajatele pakub ja mida töötaja saab kasutada selle asemel, et tulla tööle kehva enesetundega.

* Veenduge, et organisatsioonikultuur väärtustaks töötajate tervist ega tekitaks tahtmatult ootusi, et töötajad peaksid tõbisena tööd tegema.

* Vaadake üle ettevõtte haiguspäevade ja puhkuse korralduse põhimõtted, et saada aru, kas need on enamikul juhtudel kohased.

* Kaaluge töötajatele mõeldud terviseprogrammi rakendamist. Selline programm võib ennetavalt leevendada kindlaid tervisehädasid, tänu millele on töötajad vähem haiged. See võib kaudselt soodustada ka tervisekultuuri arenemist, misläbi võivad töötajad soovida enda eest haiguse ajal rohkem hoolitseda. Kui tahate, et töötajad hästi töötaksid, peaksite astuma samme, et nende tervist hoida ja tugevdada. Tervise ja moraali parandamisele aitab kaasa ka paindlikkus lubada arsti juures käia ja tegelda pereasjadega, julgustamine spordiga tegeleda ja minna laua tagant eemale, et ennast laadida.

* Kui võimalik, kaaluge erandkorras kaugtöö lubamist, isegi kui ettevõtte tavapärane töökorraldus kaugtööd ei luba. Kui võimaldate mõnikord harva kaugtööd teha, saab end kehvasti tundev töötaja kodus töötada, vähendades niimoodi vähemalt haiguse edasikandumise riski teistele töötajatele. Töötaja ei pruugi küll olla nii produktiivne, aga kaudsete probleemide tekkimise oht on väga väike.

* Kaaluge vabatahtlike, anonüümsete küsitluse korraldamist töötajate seas, milles küsite, millal on töötaja olnud tööl, aga pole end kõige paremini tundnud. Selle kaudu võiks jõuda mõteteni boonuste kohta, mida saaksite töötajatele pakkuda, näiteks kroonilise valu või muude levinud vaevuste, sealhulgas allergiate, migreeni, depressiooni, ärevuse või seljavalu spetsialisti vastuvõtuks.

* Pakkuge boonuseid, mis mõjuvad positiivselt töötajate tervisele, näiteks soodushinnaga või tasuta spordiklubi liikmelisus, toitumisspetsialisti konsultatsioon, sportimisvõimalus töökohas, tasuta vaktsineerimine, tervisekindlustus jne. Vähendades töötajate haigestumist, paraneb nii haigena tööl käimine kui ka töölt puudumine.

* Hoolitsege selle eest, et töökohas oleksid sobilikud võimalused pauside pidamiseks. Sellel lihtsal nüansil võib olla suur mõju sellele, kui hästi suudab inimene keskenduda, eriti kui ta ei tunne end hästi.

* Vaadake üle töötajate koormus. Presenteismi võib esineda juhul, kui töötajad ei taha tööle tulla, aga tunnevad, et neil pole valikut, sest töö nõuab tegemist.

* Tehke ergonoomilisi hindamisi ja täiustusi, et vähendada töökohal juhtuvate õnnetuste ja vigastuste tekkimise riski.

HR Daily Advisor

Arikkel on ilmunud ajakirja Personali Praktik märtsinumbris.

Osale arutelus

  • Kaisa-Kitri Niit, tõlkija

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem

Ellrex digidoc on ettevõtte dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem mis on eraldatud raamatupidamise programmist.

Vabaned rutiinsest paberitööst ja saad pühendada oma aja inimestele!

Me usume, et tarkvara peab kiirendama ja lihtsustama tööd ning vältima inimlikke vigu. Et seda saavutada palgaarvestuses, on mõistlik teha arvestus samas programmis, kus on selle aluseks olevad andmed – palk, koormus, puhkused, haiguslehed, lisatasud, töögraafikud jne.

Valdkonna tööpakkumised

PLAYTECH ESTONIA OÜ is hiring a SENIOR ACCOUNTANT in Tartu

Playtech Estonia OÜ

04. jaanuar 2019

Uudised

Tööriistad