Kuidas end ettevõtjana paremini turundada?

Karin Luiga
BDO Eesti turundusjuht Karin Luiga

Artiklis on toodud välja aspektid, millele raamatupidamisteenuse pakkuja või väikeettevõtja võiks end turundades mõelda ning kuidas turunduse toel ettevõtte edule kaasa aidata.

Enamikus (94%) Eesti ettevõtetes on statistikaameti andmetel vähem kui kümme töötajat. See annab selge signaali, et paljude jaoks on see normaalne argipäev, et iga töö jaoks ei ole eraldi tegijat, vaid sama inimese täita on mitu erinevat rolli. Loomulik on, et sellisel juhul ei ole kõigi nende ülesannete jaoks olnud mahti eraldi koolitust saada, igasse vastutusvaldkonda põhjalikult süveneda ja samas ka pidevalt maailmas toimuvat jälgida, et trendidega kursis olla. Alljärgnev on mõeldud just sellisele ettevõtjale ja raamatupidamisbüroo juhile.

Unusta ära eestlaslik tagasihoidlikkus

Noorte kõnepruugist laenates – pilt, või pole olnud. Selleks, et kliendid ning tulevased kolleegid ja konkurendid võtaksid sind tõsiselt, tuleb end näidata ja olla tõsiselt võetav. Eestlaslik tagasihoidlikkus ja oh-mis-nüüd-mina-stiil ei ole konkurentsivõimelised. Jah, muidugi töö kiidab tegijat, aga ole hea ja aita ise kaasa, et see kiitus jõuaks kanalitesse, kust teisedki võiksid selle üles leida ja niimoodi sinu kohta eelinfot koguda.

Üle 80% tootest/teenusest huvitatud inimestest teeb enne sinuni jõudmist eeltööd internetis.

Mõtle sellele, milline on see info, mis ta sealt leiab, ning kas see toetab tema ostuotsust ja toob ta sulle lähemale. Me eelistame ehedaid inimesi, neid, kelle kirg on juhtumisi ka nende töö. Ja pole üldse vahet, kui igav või hall sinu töö parasjagu on. Kui see innukus, millega oma tööd teed, sellest ka välja kiirgab, leidub sellele alati publikut.

Eriti mikro- ja väikeettevõtte puhul on juhil või omanikul seejuures hästi oluline roll, on ta ju ettevõtte eestkõneleja, selle esindusnägu. Tema olek ja suhtumine turundusse mõjutavad suurel määral ettevõtte käekäiku ja käekirja. Artikli alguses piiratud ressurssidele viidates pidasin silmas just sellist olukorda, kus arusaadavalt on juhi õlgadel ettevõtte majandustegevuse korraldamine, kuid ei tasu ära unustada ka turunduse poolt – tonaalsust, stiili ja visuaali. On väga hea, kui ettevõttes on teisigi, kes aitavad seda vankrit vedada, kuid juhi rolli see olematuks ei tee.

Pane end kunde kingadesse

Tihti kipuvad ettevõtjad seletama asju oma vaatevinklist, keskendudes oma protsessidele. Kliendina huvitab mind aga eelkõige see, millist lisaväärtust see teenus või toode mulle pakub. Turundusloengutest pärineb tuttav näide, et ma ei osta akutrelli selleks, et see on üks uhke riistapuu, x-, y- ja z-funktsioonidega tehnika viimane sõna, vaid mul on vaja vahendit, millega auk seina teha ja pilt üles riputada. Näiteid elust võiks ju rohkemgi tuua, aga lühidalt öeldes: pane end oma kliendi kingadesse ja püüa aru saada, mis lahendust saad sina talle pakkuda. Müü oma kaupa või teenust selle vaate kaudu. Räägi kliendile arusaadavas keeles ja väldi üleliigset erialast žargooni.

Seleta inimlikult ja pigem näita

On omamoodi väike ime, et sa seda teksti üldse loed, oled juba niikaugele jõudnud ega ole loobunud. Meie infoküllases maailmas eelistavad inimesed vajaliku teabe kiiresti kätte saada. Lugemine on info hankimise vaevalisem tee. Graafikud, pilkupüüdvad skeemid ja joonised, isegi koomiksid on kiirem viis oma mõtete edasiandmiseks.

Kasutaja-/lugejasõbralik olnuks oma mõtted sootuks teisiti edasi anda. Seega, kui sul on vähegi võimalik, siis näita, ära jutusta. Mulle näiteks väga meeldib, kuidas statistikaamet on selle mõtte omaks võtnud.

Kuidas ja miks?

Ükskõik kui väga me ka ei püüaks, ei suuda me ette kujutada ettevõtet tervikuna ja seejuures kõiki aspekte detailselt viimistleda. Kujutlege näiteks oma lemmiksöögikohta – kas iga klient saab mistahes ajahetkel samasuguse teeninduse osaliseks? Kas toit ja tooraine on alati ühesugused, teenindajad käituvad igal ajal samamoodi ja kliendid on samasuguses tujus? Kas töötajate omavahelised suhted on kogu aeg ühesugused ning sinu kogemus selle söögikohaga täpselt sama nagu teistel? Aga selle söögikoha töötajal? Ei ole ju. On miljon pisiasja, mis seda kõike mõjutavad, ja nende pisiasjade summana sünnib tegelikkus. Jah, ettevõtjana saame läbi mõelda, miks ja kuidas me midagi teeme. Kui need kaks aspekti õnnestuks kõigis oma tegevustes meeles hoida ja neist juhinduda, oleks lõpptulemus päris hea.

Üks lojaalne sõber on tähtsam kui tuhat tundmatut

Kui juba miks ja kuidas küsimustest juttu tuli, on asjakohane veel sihtrühma tundmine nähtavale tuua. Sageli pole vaja olla maailmakuulus selleks, et olla omal alal edukas. Tähtis on, et sinu olemasolevad ja võimalikud kunded teaksid teed sinu juurde. Lennukilt flaierite loopimine või suured reklaamipinnad ei pruugi olla need kanalid, mida sulle olulised sihtrühmad märkavad. Sinu soov oma teenuseid müüa tuleb tõlkida kliendi vajaduseks ja selle lahenduseks. Keskendudes väiksemale rühmale korraga, on tõenäosus neid ootusi õigemini tõlgendada suurem.

Tihti teevad ettevõtjad vea ja üritavad oma teenust pakkuda kõigile, jättes kliendi ülesandeks nad üles leida ja ära tabada, et just nemad on väärt pakkujad. Ära ürita kõigile meeldida! Ole personaalsem ja võlu just konkreetset klienti ning ta aitab sul hea meelega omakorda järgmiste klientideni jõuda.

Osale arutelus

  • Karin Luiga, BDO Eesti turundusjuht

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Veebiseminarid 24/7

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Valdkonna tööpakkumised

VOLVO ESTONIA OÜ otsib RAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

29. juuni 2018

EUROAPTEEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

04. juuli 2018

Uudised

Tööriistad