42% töötajatest ei ole rahul pakutavate soodustustega

Kadri Seeder
Palgainfo Agentuuri juht ja analüütik Kadri Seeder

Tasustamise üks oluline osa on ka soodustused, mis aitavad edastada organisatsiooni väärtusi ja siduda töötajaid organisatsiooniga.

Uuringus osalenud töötajatest 42% ei olnud rahul tööandja pakutud soodustustega. Võrreldes teiste teguritega, näiteks töökeskkond või suhted kolleegidega, on rahulolematus soodustustega suur, nagu on suur ka lisatasude teenimisvõimaluste ja põhipalgaga rahulolematus (vt. joonis 1).

Kõige sagedamini pakutakse erialase arengu võimalusi ja ühisüritusi
Uuringus osalenud töötajatel paluti märkida, milliseid tööandja pakutud soodustusi on nad viimase aasta jooksul kasutanud, milliseid nad ei ole kasutanud ja milliseid soodustusi tööandja ei paku.

62%-le vastajatest pakub tööandja erialase arengu võimalusi, sh täiendkoolitusi; suurem osa töötajatest on ka seda võimalust kasutanud. Ühisüritustest osavõttu oli pakutud üle pooltele (52%) töötajatest ja üritustel oli osalenud samuti suurem osa töötajatest. Toetusi isiklike sündmuste puhul pakkus üle kolmandiku (36%) uuringus osalenud töötajate tööandjatest, samas selliseid toetusi oli aasta jooksul kasutanud ainult 10% töötajatest. Kuna isiklike sündmustega seotud toetused on sagedamini seotud nt lapse sünni, juubeli vms, mida väga sageli inimese elus ei esine, ei ole ka selle soodustuse kasutamine väga sagedane. Soodustuste kasutamise puhul paistavad silma spordiga seotud soodustused, mida pakuvad neljandik uuringus osalenud töötajate tööandjatest, aga mida kasutavad neist üksnes pooled (vt. joonis 2).

Soodustustega rahulolu on seotud sellega, milliseid soodustusi üldse pakutakse, kuivõrd vastavad need töötaja eelistustele ja kas töötaja neid reaalselt ka kasutab. Soodustuste kasutamist võib takistada suur omaosaluse määr või teadmatus sellest, milliseid soodustusi organisatsioon pakub. Nimetatud tegurite kõrval on aga oluline küsimus ka see, kas töötaja tajub neid tööandja kingitusena või pigem inimõigusena.

Uuringus osalenud töötajatel paluti märkida, kuivõrd nad nõustuvad organisatsiooni soodustuste pakkumist iseloomustavate väidetega. Tulemustest on näha, et suurem osa (66%) töötajatest peab end informeerituks organisatsiooni pakutud soodustustest. Küsimus ei ole ka omafinantseeringus: 56% ei nõustunud väitega, et soodustuste kasutamine on neile liiga kallis, sest tööandja hüvitab need ainult osaliselt. Pigem võib rahulolematuse taga olla see, kas tööandja pakub piisavalt töötaja eelistustele vastavaid soodustusi. Üle poole (57%) uuringus osalenud töötajatest leidis, et soodustusi pakutakse ebapiisavalt ja 53% märkis, et soodustused ei vasta üldse või pigem ei vasta tema eelistustele (vt. joonis 3).

Majanduslik toimetulek töötasuga on aasta-aastalt kasvanud
Töötasuga rahulolu mõjutab märgatavalt majanduslik toimetulek: kui majanduslik toimetulek on kehv, on ka töötasuga rahulolematus suur, ja vastupidi: kui töötaja tuleb oma töötasuga majanduslikult hästi toime, on ka töötasuga rahulolu tavaliselt suurem (vt. joonis 4).

Palgainfo Agentuuri uuringutes küsitakse töötajatelt hinnangut, kui hästi võimaldab töötasu neil majanduslikult toime tulla. Tulemused näitavad, et kahe aastaga on kasvanud nende töötajate osatähtsus, kes tulevad oma töötasuga keskmiselt ja hästi toime, ning vähenenud nende osatähtsus, kes tulevad kehvasti toime. See mõjutab nii rahulolu töötasuga kui ka töötajate lojaalsust.

Esitatud tulemused iseloomustavad kõigi uuringus osalenud 9608 töötaja arvamusi ja hinnanguid. Kindlasti on vastustes erinevusi töötajate palgarühmade, ametite jm taustatunnuste vahel.

Uuringust lähemalt
Palgainfo Agentuur küsitleb tööandjaid ning töötajaid ja tööotsijaid kaks korda aastas: kevadel ja sügisel. Novembris 2016 korraldatud uuringus osales 9608 töötajat ja 1646 tööotsijate või tööturult eemal olijat. Organisatsioone osales uuringus üle 300. Agentuuri uuringud on osalejate arvult kõige suuremad tööturu- ja palgauuringud Eestis.

Uuringus osalejatele panid auhinnad välja ESTONIA Resort Hotel & Spa 4*, Loodusvägi, Mua- Mua Studio, Prisma Peremarket, Saku Õlletehas, Viking Line ja Ühinenud Ajakirjad.

Uuringu partnerid on Eesti suurim tööportaal CV Keskus, tööandja turunduse agentuur Brandem, personalitöö teenuseid pakkuv HR factory, Targa töö ühing ja Tartu ülikooli majandusteaduskond.

Uuringu kokkuvõte on tasuta saadaval uuringus osalejatele.

Osale arutelus

  • Kadri Seeder, Palgainfo Agentuuri juht ja analüütik

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Kiire ja lihtne aruandlus ja palgaarvestus

Raamatupidamistarkvaraga AccountStudio muudad aruannete koostamise ja palkade arvestamise kordades lihtsamaks ja kiiremaks.

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib FINANTSANALÜÜTIKUT

Maxima Eesti OÜ

22. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Uudised

Tööriistad