12. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Muutub firmaautode eratarbimise maksustamine

Muutub firmaautode maksustamine
Foto: https://pixabay.com
Mis saab sõidupäevikutest ja autode maksustamisest ning millised on küsimused, mis seoses seadusemuudatusega veel esile kerkivad?

Praktiline loeng toimub 9. juunil 2017.

Vaata lisa SIIT.

Maksuseaduseid ja nendega seotud seaduseid muudetakse Eestis sprindi kiirusega. Raske on jälgida, mis on plaanis, mis on tehtud ja mida alles kavandatakse ja teinekord on müra rohkem kui sisu. Maikuu alguse seisuga võib öelda, et Vabariigi Valitsus leppis kokku, et muudetakse firmaautode erakasutuse senist korda ning palju räägitud ja kirutud sõidupäevikute pidamise nõue kaob. Rahandusministeeriumi hinnangul teeb uus regulatsioon nii maksuhalduri kui ka ettevõtja elu lihtsamaks. Veel ei ole aga teada, kuidas muudatused tegelikult rakenduma peaksid.

Tööandja auto eratarbeks kasutamisel tasutavad maksud hakkavad edaspidi sõltuma üksnes sõiduauto võimsusest ja vanusest (mitte läbitud vahemaast) ning sõidupäeviku nõue kaotatakse. Tulevikus ei ole enam tähtis, mitu kilomeetrit autoga erasõite tehakse vaid kui vana kasutatav auto on.

Auto kilovati hinnaks määratakse 1,96 eurot, millest kujuneb erisoodustuse maksukohustuseks (tulu- ja sotsiaalmaks) 1,3 eurot ühe kilovati kohta kuus. Kui sõiduauto on üle viie aasta vana, siis vähendatakse erisoodustuse hinda täiendavalt 25%. Kusjuures eelnõuga plaanitakse lisaks sõidupäeviku pidamise kohustuse kaotamisega kaotada ka võimalus töötajal hüvitada tööandjale firmaautoga tehtud sõitude kulutused.

Lisaks näeb eelnõu ette, et nende sõiduautode kohta, millega erasõitude tegemine on välistatud (tööandja garanteerib), tuleb liiklusregistrisse teha märge. Auto numbrimärkide erimärgistamise mõte on asendunud registrikande tegemise nõudega, kusjuures maksuhaldur teeb maksumaksjatele tulevikus juhendi, kuidas saab tõendada, et erasõite ei tehta.

Täna jääb veel arusaamatuks, kuidas näitab fikseeritud kilovati hind töötajale võimaldatud hüve rahalist väärtust. Kui seni oli erisoodustus ikkagi isikupõhine, siis kuidas jagada hüve (kilovatte), kui ühe autoga teeb erasõite mitu inimest? Kuidas mõõta kui palju üks või teine töötaja soodustust sai? Küllap mõtles Rahandusministeerium ka selle peale ja me saame sellest õige pea teada.

Muudatused on plaanitud seadusena jõustada alates 01.01.2018.

Autor: Tõnis Elling, Leinonen OÜ nõustamisüksuse juht

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700