Palka ja tööd puudutav aruandlus muutub automaatseks

Aruandlus 3.0
Aruandlus 3.0 tegevused ja ajakava kiideti heaks

Nullbürokraatia ministrite komisjon kiitis eile heaks Maksu- ja Tolliameti ja Statistikaameti projekti "Aruandlus 3.0" tegevused ja ajakava, mille tulemusel muutub ettevõtjate poolt riigiasutustele esitatav palka ja tööd puudutav aruandlus automaatseks. Eesti Tööandjate Keskliidu algatusel lepiti kokku välistööjõu palkamisel bürokraatia vähendamise vajaduses.

Majandus- ja taristuminister Kristen Michali eestvedamisel ja ettevõtlusminister Liisa Oviiri, rahandusminister Sven Sesteri ja riigihaldusminister Arto Aasa ühisalgatusena sündinud nullbürokraatia projekti kohtumisel anti ülevaade ministeeriumide tegevustest ettevõtjate esitatud ettepanekute rakendamisel. Kohtumisel osalesid ka keskkonnaminister Marko Pomerants ja siseminister Hanno Pevkur. Majandus- ja taristuminister Kristen Michal ütles, et nullbürokraatia projekti raames ettevõtjate poolt pakutud 56-st ettepanekust, mille ministeeriumid lubasid sel aastal ära teha, on tänaseks ellu viidud pea pooled ning näiteks majandusministeeriumi kuuest ettepanekust on kolm tänaseks täidetud ja kolm täitmisel.

Ministrid kiitsid heaks ettevõtjate aruandluskoormust vähendava (Maksu- ja Tolliameti, Statistikaameti ja Eesti Panga) projekti "Aruandlus 3.0" tegevused ja ajakava, mille tulemusel muutub ettevõtja poolt riigile andmete esitamine lihtsamaks ja vähem koormavaks. Lahenduste loomisel laiendatakse X-tee teenuste kasutuselevõttu. Maksu- ja Tolliamet saadab sel nädalal majandustarkvara arendajatele andmekoosseisu, et nad saaksid järgmise aasta jooksul teha tarkvarades vajalikud täiendused. „Soovime, et 2018. aasta jaanuarist saaks vajalikud andmed esitada riigile automaatselt ilma, et ettevõtja peaks kulutama aega ja raha palga- ja tööjõuaruannete täitmiseks ja riigiasutustele saatmiseks. See on juba suur samm sisulise nullbürokraatiani asjaajamises,“ selgitas Maksu- ja Tolliameti peadirektor Marek Helm projekti hetkeseisu.  

Lisaks soovib maksu- ja tolliamet uue e-maksuameti raames pakkuda väikeettevõtjatele aasta algusest lahendust, kus enamlevinud väljamaksetelt tulu- ja sotsiaalmaksu tasumiseks ei pea eraldi maksudeklaratsiooni esitama. „Potentsiaalselt võiks see lihtsustus puudutada 36 000 ettevõtet ja esimeses etapis saab selline teenus kättesaadavaks ettevõtetele, kes teevad palgaülekandeid LHV pangas,“ lisas Helm.

Lisaks arutati koos siseminister Hanno Pevkuriga Eesti Tööandjate Keskliidu ettepanekuid bürokraatia vähendamiseks välistööjõu palkamisel. Keskkonnaminister Marko Pomerantsiga arutati pakendiauditi ja pakendiaktsiisiga kaasnevaid mõjusid halduskoormuse vähendamisele. Eesti Tööandjate Keskliidu juhataja Toomas Tamsare sõnul esitasid välistööjõudu värbavad ettevõtjad ideekorje käigus palju probleeme ja ettepanekuid lihtsalt lahendatavate bürokraatlike takistuste kaotamiseks, kuid tuli ka mitmeid põhimõttelisi poliitilisi otsuseid vajavaid ettepanekuid. „Seejuures näeme, et probleeme ja takistusi on eri ministeeriumite haldusalas ja kui tahame välistööjõu värbamist sujuvamaks muuta, vajab see ministeeriumite ülest koordineerimist,“ ütles Tamsar. Ministrid ja ettevõtjad otsustasid, et täpne tegevuskava ettevõtjate välistööjõu palkamisel bürokraatia vähendamiseks lepitakse kokku järgmise aasta alguses, kui ettevõtjate poolt on välja valitud olulisemad lahendust vajavad küsimused.

Kristen Michal tänas bürokraatia vähendamise eest vastutavaid osapooli ja ministeeriume, kes on ettevõtjate esitatud ettepanekuid tõsiselt võtnud. “Nullbürokraatia projekt on kiirelt käima läinud. Oleme olnud väga konkreetsed. Exceli tabel koos probleemiga on saanud alati nime ja tähtaja külge. Tabel koos edenemisega on avalik meie kodulehel. Ettevõtjate organisatsioonid on olnud väga tugevad partnerid ettepanekute koondamisel ja kogumisel. Kui hoiame sama konkreetset eesmärki, siis saab paari aastaga bürokraatiat palju vähem, ettevõtluskeskkond saab parem ja näiteks maksuameti uue lahendusega on ettevõtte pidamine Eestis sisuliselt nullbürokraatlik ettevõtmine, nagu meie idee ongi,” sõnas Michal.

Nullbürokraatia projekti eesmärgiks on vähendada ettevõtetele bürokraatlikke nõudeid riigiga suhtlemisel ning muuta see lihtsamaks ja vähem koormavaks. Möödunud sügisel alanud projektiga koguti ettevõtjatelt ja organisatsioonidelt kokku 252 ettepanekut, neist 204 tehti bürokraatia vähendamiseks. Kolme aasta jooksul on kavas kaotada või leevendada 164 bürokraatlikku nõuet.

Allikas: Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Profit - lihtne ja funktsionaalne majandustarkvara

Profit on lihtne, aga funktsionaalne äritarkvara, mis sõltuvalt valitud moodulitest sobib nii väike- kui suurettevõtetele. Tarkvara katab tüüpilise ettevõtte igapäevased vajadused tänu erinevatele moodulitele, mis on omavahel täielikult integreeritud.

e-arveldaja – raamatupidamise tarkvara alustavale ja väikeettevõtjale (esimene aasta tasuta)

e-arveldaja on veebipõhine tarkvara, mis sobib hästi just alustavale ja väikeettevõtjale, aga ka mittetulundusühingule ning sihtasutusele. Sellel on tänaseks juba üle 5300 kasutaja.

Valdkonna tööpakkumised

Lemoine Estonia otsib RAAMATUPIDAJAT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Manpower is looking for a CHIEF ACCOUNTANT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Uudised

Tööriistad