Töövaidluste lahendamine töövaidluskomisjonis läheb lihtsamaks

Töövaidlus
Töövaidluste lahendamine töövaidluskomisjonis läheb lihtsamaks

Sotsiaalministeerium saatis kooskõlastamisele töövaidluse lahendamise seaduse eelnõu, millega kõrvaldatakse senised õiguslüngad, sealhulgas määratletakse töövaidluskomisjon sõltumatu kohtuvälise töövaidlusorganina, mille tegevusele kohalduvad erireeglid.

Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski meenutas, et juba praegu on töövaidluste lahendamine töövaidluskomisjonis kiirem ja lihtsam kui kohtus. Komisjonid tegelevad aastas ligikaudu 2500 töövaidlusega, sellal, kui kohtud menetlevad ligikaudu 400 töövaidlust aastas. „Kuid ka selles vallas peavad seadused ajaga kaasas käima ja vajadusel uuenema, ühelt poolt on kindlasti küsimus töövaidluskomisjonide pädevuse määras,“ ütles Ossinovski.

Eelnõuga laiendatakse töövaidluskomisjoni pädevust töövaidluse lahendamisel ning töövaidluskomisjoni saab hakata pöörduma ka kollektiivlepingu täitmisest tuleneva töövaidlusega. Võimaldatakse kirjalikku menetlust, kompromissi kinnitamist, menetlusdokumentide avalikku kättetoimetamist ning kaotatakse nõuete rahaline piirmäär, mis on 2009. aastast püsinud muutumatuna.

Lisaks antakse töövaidluse osapooltele võimalus läbida töövaidluskomisjoni juhataja vahendusel lepitusmenetlus. „Vaidluse lahendamine leppimise teel aitab töötajatel ja tööandjatel jõuda mõlemat poolt rahuldava tulemuseni, mis võib soosida koostöö jätkamist.“ ütles minister.

Töövaidluskomisjon on kohtuväline töövaidlusi lahendav organ. Töövaidluskomisjone on kokku neli, need asuvad Jõhvis, Pärnus, Tartus ja Tallinnas.

Eelnõu on kättesaadav infosüsteemis.

 

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

SmartAccounts - lihtsaim ja kiireim raamatupidamistarkvara pilves

SmartAccounts on majandustarkvara, mis on suunatud väikese ja keskmise suurusega uuendusmeelsetele ettevõtetele, kelle jaoks on oluline lihtsus ja mugavus.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Ramirent Shared Services AS is looking for a GENERAL LEDGER ACCOUNTANT

Ramirent Shared Services AS

11. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Manpower is looking for a CHIEF ACCOUNTANT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Uudised

Tööriistad