Sada kulu, millelt tulumaksu ei pea maksma

Sada kulu
Sada kulu, millelt tulumaksu ei maksta

Väga paljud ettevõtjad jätavad neile ettenähtud soodustused ja võimalused kasutamata, sest nad lihtsalt ei tea oma õigusi. Pilvebüroo finantsnõustaja Krista Teearu toob välja 100 ettevõtlusega seotud kulu, millelt tulumaksu ei pea maksma.

Ettevõtluseks vajalikud tavapärased, mõistlikud kulud võib ettevõtte kuludesse kanda. Mitte keegi ei anna sulle medalit selle eest, et sa ennastohverdavalt oma taskust ettevõtlusega seotud kulud kinni maksad.

Järgnevalt on toodud mittetäielik loetelu tavapärastest ettevõtlusega seotud kuludest, mida saab kanda oma firma arvelt ja millelt tulumaksu maksma ei pea:

  1. kontorirent;
  2. kontori kommunaalkulud;
  3. koristusteenus;
  4. valveteenus;
  5. valveseadmed;
  6. internetiühenduse kulud;
  7. kirjutuslaud, tool;
  8. kaustade ja muude kontoritarvikute hoidmiseks riiulid, kapid;
  9. tööergonoomikaga seotud vahendid – hiirepadi, randmetugi, jalatugi;
  10. kontorisisustus – lambid, kardinad, vaibad jne.
  11. kontorimööbel – toolid, lauad, kapid, riiulid jne.
  12. wc paber, kätekuivatuspaber ja koristustarbed;
  13. kontori remondikulud;
  14. joogivesi kontoris, joogiveeautomaadi rent;
  15. köögimööbel, kohviautomaat ja külmkapp (kui kontoris käib külalisi);
  16. kontoritarbed (pastakad, paber, kalendrid jne);
  17. mobiiltelefon;
  18. mobiiliarved;
  19. lauaarvuti;
  20. sülearvuti;
  21. eraldi monitor ja klaviatuur sülearvutile;
  22. tahvelarvuti;
  23. vajalikud arvutiprogrammid;
  24. printer;
  25. skänner;
  26. koopiamasin;
  27. paberipurustaja;
  28. kontorimasinate tarvikud;
  29. kontorimasinate remont ja hooldus;
  30. seif (dokumentide ja sularaha hoidmiseks);
  31. „mõistlikud ja tavapärased“ kontorikaunistamise kulutused; sh nt lilled, lillevaasid, potililled, lihtsad pildid seintel;
  32. kodukontori rent ja kommunaalkulud (nõuab kontoripinna eraldamist ja täpset arvestust);
  33. ettevõttele kuuluva vara kindlustuskulud;
  34. ettevõtte vastutuskindlustus;
  35. esmaabikarp;
  36. ajalehed;
  37. erialased/ärialased ajakirjad;
  38. erialased/ärialased raamatud;
  39. postikulud;
  40. ettevõttele kuuluva kinnistu maamaks;
  41. kolimiskulud;
  42. ärilõunad koostööpartneritega (esinduskulude piirmäära ulatuses, oma töötaja osa on maksustatav);
  43. kohvi-suhkru-piima-küpsiste-kommide-puuviljade kulu, külaliste osas (näiteks hinnanguliselt 50% külalistele, 50% oma töötajatele, oma töötajate osa maksustatakse erisoodustusena); kuulub esinduskulude piirmäära alla;
  44. jõulupidu/firma aastapäevapidu klientidele ja koostööpartneritele, kuulub esinduskulude piirmäära alla;
  45. raamatupidamisteenus;
  46. juristi teenus;
  47. maksukonsultandi teenus;
  48. finantsjuhi teenus;
  49. ettevõtlusalane coaching (nt ettevõtte juhatajale);
  50. sekretäri või virtuaalse assistendi teenus;
  51. ettevõtluseks vajalikud ärikonsultatsiooniteenused;
  52. tõlketeenus;
  53. tellitud reklaami kulud, online ja offline;
  54. meililisti haldus;
  55. ettevõtte CVI väljatöötamine (korporatiivne visuaalne identiteet – logo, värvid, visiitkaardid jms);
  56. visiitkaardid;
  57. messidel osalemise kulud;
  58. oma toote näidised, jaotatud reklaami eesmärgil;
  59. reklaamkingitus, mille väärtus jääb alla 10 euro, nt pastakas või kruus (ainult asja enda maksumus koos käibemaksuga, nt logo pealetrükkimine kruusile või pakend ei lisandu kruusi hinnale);
  60. sponsorlus, kui eesmärgiks on ettevõtte reklaamimine, nõuab tõendamist (nt leping);
  61. annetused tulumaksusoodustuse nimekirja kantud MTÜ-le või SA-le, maksuvabalt järgmistes piirides: 3% deklareeritud brutopalkade summast või 10% eelmise kalendriaasta kasumist;
  62. antud allahindlused (vähem kui 100%, mitte oma töötajale, ei pea olema kõigile võrdselt pakutav);
  63. sünnipäevakaardid; jõulukaardid klientidele ja koostööpartneritele, nende saatmiseks vajalikud ümbrikud ja postmargid;
  64. veebiga seotud teemade ja pluginate ostud;
  65. veebihalduse teenus;
  66. kuni 335 eurot kuus autokompensatsioon (piirmäär 2016.a. seisuga), päeviku pidamisel (eraldi reeglid, tuleb deklareerida);
  67. autokompensatsiooni võib maksta ka nt kontoritarvete poodi sõitmise eest;
  68. auto soetamismaksumus, kui ostetakse kohe välja, maksumuse piirangut ei ole;
  69. kasutusrendi maksed;
  70. kõik vajalikud autotarvikud ja lisaseadmed;
  71. autokütus;
  72. autokindlustus;
  73. autopesu;
  74. autodele klaasipesuvedelik;
  75. autoremont ja varuosad;
  76. parkimistasu;
  77. lähetuskulud endale ja töötajatele (sh ka pereliikmetest töötajatele), nii Eestis kui välismaal (majutus ja transport, sh linnasisene);
  78. lähetuskulude päevaraha endale ja töötajatele välismaal (esimesed 15 päeva kuus lähetuse kohta kuni 50 eurot päeva kohta, edasi kuni 32 eurot päeva kohta);
  79. reisibüroo reisikorraldusteenused;
  80. tööülesannete täitmiseks vajalikud ühistranspordi piletid;
  81. erialased konverentsid ja messid, ka välismaal;
  82. lisaks erialastele ka ettevõtluse/juhtimise/turunduse/majandusalased konverentsid ja koolitused, ka välismaal;
  83. tasemekoolitus (nt tasuline bakalaureuse või magistriõpe);
  84. koolituste ja konverentsidega seotud lähetuskulud (majutus, transport, välismaal ka päevaraha);
  85. ettevõtte vaba raha investeerimiseks vajalik koolitus ja kirjandus;
  86. investeerimisega seotud lepingutasud, notaritasud;
  87. halbade laenude ja nõuete kuluks kandmine (omaette reeglid);
  88. investeerimisalased konsultatsioonid;
  89. töötajate palgakulu ja seotud maksude kulu;
  90. töötajate või juhatuse liikme vabatahtliku pensionikindlustuse kulu (maksustatav sotsiaalmaksuga);
  91. varastatud või hävinud kauba mahakandmine;
  92. töötervishoiuarsti läbivaatus (maht vastavalt kokkuleppele arstiga);
  93. töötervishoiuarsti poolt kirjalikult määratud protseduurid (nt massaaž);
  94. töötervishoiuarsti poolt määratud prillide kulu (osaliselt, nt 50%; vaja tõendada silmanägemise halvenemist, eelmine retsept võrdluseks);
  95. ettevõtluse tarbeks võetud laenu või liisingu lepingutasud ja intressikulud;
  96. pangateenustasud;
  97. vajalikud tööriided (nt logoga t-särk);
  98. erialaste või ärialaste ühenduste liikmemaksud;
  99. riigilõivud; sh ettevõtte registreerimise riigilõiv (kui põhikirjas nii sätestatud);
  100. erialased/ärialased e-raamatud.

 Allikas: pilvebyroo.ee

Osale arutelus

  • Krista Teearu, Pilvebüroo OÜ

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem

Ellrex digidoc on ettevõtte dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem mis on eraldatud raamatupidamise programmist.

Lihtne äritarkvara juhile

BudgetMatador on juhi töölaud ettevõtte rahaasjade haldamiseks. Rakendus optimeerib juhi ning raamatupidaja vahelist koostööd ning annab juhile mõeldud ülevaate ettevõtte finantsolukorrast.

Valdkonna tööpakkumised

TALOT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Talot AS

30. september 2018

RAMIRENT otsib oma AR osakonda SOOME GRUPI JUHTI

Ramirent Shared Services AS

02. oktoober 2018

BALTIC CONNEXIONS OÜ otsib OSTUASSISTENT-RAAMATUPIDAJAT

Baltic Connexions OÜ

28. september 2018

Uudised

Tööriistad