Jõustus uus tarbijakaitseseadus

Tarbijakaitseseadus
Tarbijakaitseseadus

Alates 1. märtsist 2016 tuleb kõikidel kauplejatel ja tarbijatel lähtuda uuest tarbijakaitseseadusest, mis avardab tarbijavaidluste kohtuvälise lahendamise võimalusi, hõlbustab piiriülese vaidluse esitamist ja keelab arvete esitamise eest eraldi tasu küsimist.

„Uus tarbijakaitseseadus määratleb arve teenuse lahutamatu osana, mille eest eraldi tasu küsida ei või. Arve esitatakse tarbija valikul tema postiaadressile või e-posti aadressile. Arve saamise viis tuleb tarbijaga selgesõnaliselt kokku leppida – seega ei saa seda teha lihtsalt tüüptingimustega nõustumise teel,” kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Kaupleja võib arve saatmisest posti või e-posti teel loobuda ainult siis, kui tarbija on andnud selgesõnalise nõusoleku muul viisil arve kättesaadavaks tegemiseks. Vaidluse korral peab kaupleja tõendama tarbijalt nõusoleku saamise.

Tarbijakaebuste komisjon nimetati ümber tarbijavaidluste komisjoniks

Jõustunud seadus võimaldab lisaks tarbijakaitseameti juures tegutsevale tarbijavaidluste komisjonile luua teisigi kohtuväliseid vaidluste lahendamise üksuseid eraõigusliku, avalik-õigusliku juriidilise isiku või riigiasutuse juurde. „See on hea võimalus ettevõtjaile panustada senisest enam tarbijate usalduse suurendamisse, oma sektoripõhise kohtuväliste vaidluste lahendamise üksuse loomine väljendab ettevõtjate huvi vaidluste kiireks ja erapooletuks lahendamiseks ja otsuste täitmiseks, mis annab tarbijale teatava lisakindluse. Teadagi on kohtus vaidlemine aja- ja rahakulukas mõlemale osapoolele,” lisas Sooniste. Vaidluste lahendamise üksuste vastavust nõuetele, nagu sõltumatus, läbipaistvus, erapooletus jne hindab ja kannab tunnustatud üksuste nimekirja majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Tarbijakaitseameti juures tegutsenud tarbijakaebuste komisjon nimetati ümber tarbijavaidluste komisjoniks, mis on selgem määratlus komisjoni tööst.

Tarbijavaidluste komisjon lahendab edaspidi vaidlusi poolte kirjalikult esitatud materjalide alusel, vaidluse suuline arutamine toimub vaid juhul, kui tarbija seda soovib või kui komisjon peab seda vaidluse lahendamiseks vajalikuks.

Komisjon võib jätta avalduse menetlusse võtmata või menetluse lõpetada, kui vaidlusaluse kauba või teenuse väärtus või tarbija nõude suurus on alla 30 euro, vaidlus on sisutühi või perspektiivitu.

Komisjoni otsuseid mittetäitvate ettevõtete nimed avalikustatakse mustas nimekirjas, kui ettevõte ei ole tähtaegselt kirjalikult ametit teavitanud otsuse järgmisest või samas asjas kohtusse pöördumisest.

Suurenesid kauplejatele rikkumiste eest määratavad rahatrahvid

Edaspidi peab kaupleja tarbijale kättesaadavaks tegema kontaktandmed, mille kaudu saab tarbija kauplejaga kaebuse lahendamise eesmärgil suhelda. Kõige enam mõjutab see selliseid kauplejaid, kes sõlmivad tarbijatega lepinguid sidevahendi abil või väljaspool äriruume ja kel puudub füüsiline kauplemiskoht.

Samuti tuleb kauplejatel teavitada tarbijaid tunnustatud vaidluse kohtuvälise lahendamise üksusest, kus on võimalik lahendada tekkivaid vaidlusi. Peamiseks selliseks üksuseks Eestis on riigi loodud tarbijavaidluste komisjon, aga edaspidi võivad tunnustatud üksusteks olla ka eraalgatuslikult loodud vaidluste kohtuvälise lahendamise üksused nagu näiteks Kindlustusseltside Liidu juures tegutsev kindlustuse lepitusorgan, mida kindlustusandjad on vabatahtlikult kohustunud kasutama vaidluste kohtuväliseks lahendamiseks.

Kauplejad, kes sõlmivad interneti vahendusel müügi- või teenuse osutamise lepinguid või omavad e-poodi, peavad oma kodulehele lisama lingi internetipõhisele vaidluste lahendamise platvormile – ODR-platvormile.

Eelkõige on ODR-platvorm mõeldud piiriüleste vaidluste lahendamiseks, mis võimaldab tarbijal lihtsamalt leida konkreetse vaidluse lahendamiseks sobiv vaidluste kohtuvälise lahendamise üksus teises liikmesriigis. Piiriüleste vaidluste korral abistab tarbijaid tarbijakaitseameti juures tegutsev Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus.

Uus seadus tõi kaasa ka kauplejatele rikkumiste eest määratavate rahatrahvide suurenemise, sest senised trahvide ülempiirid ei ole olnud piisavalt mõjusad, et tagada kauplejate õiguskuulekas käitumine ja hoida ära tarbijate majandushuve kahjustavad tegevused.

Osale arutelus

  • Tarbijakaitseamet

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

LIDL is looking for SENIOR PAYROLL CONSULTANT

Fontes PMP OÜ

31. mai 2018

Uudised

Tööriistad