E-turunduse põhitõed

Liisa Järsk
Liisa Järsk tutvustab e-turunduse põhitõdesid

E-turundus, eelkõige e-posti turundus, seostub enamikule spämmiga. Ilmselt häirib paljusid nende e-postkasti risustavad kasutud reklaamid. Kuid e-turundus ei koosne ainult mõttetust rämpspostist,vaid paljust enamast.

Kas ühtegi ettevõtet ei paelu investeeringu tasuvus 3800%? Kas ettevõttele ei paku huvi proovida e-turundust, kui seda kasutab juba 54% väikeettevõtetest? Kas ettevõte ei soovi saavutada sama või veel paremat tulemust kümneid kordi soodsamalt, sest e-turundus on odavamaid turundusväljundeid? Usun, et ükski firmajuht ei ütle ära suurema kasumi teenimise võimalusest.

Kuidas alustada e-turundusega ja milliseid aspekte silmas pidada

Algus on lihtne. E-turunduse puhul ei ole vaja esialgu teada selliseid tehnilisi mõisteid nagu domain, IP pool. Algajale ei tähenda need sõnad midagi, sest nagu ka Albert Einstein on öelnud: „Ainus, mis segab õppimist, on haridus”. Seega stardipunktis ei ole vaja ajada asja keeruliseks.

Esimese sammuna tuleks teha turu-uuring, nagu ka iga turundustegevuse alguses, et teada, kui paljud inimesed on ettevõtte toodetest huvitatud ning kes on need huvilised. Alles siis saab ettevõte pakkuda vajalikku teenust sobival ajal õigetele inimestele. E-turunduse kõige tähtsam põhitõde on täpsus.

Järgmine samm on koostada nimekiri inimestest, kellele saata kampaaniateateid. Nimekirja koostamiseks on palju viise. See oleneb ettevõtte tootest/teenusest, mida pakutakse ning kellele tahetakse läheneda. Oluline nõuanne: ära osta nimekirju kolmandalt osapoolelt, see võib kaasa tuua selle, et kogu vaev jääb tulemuseta, sest nimekirjas olevate inimeste andmed on vananenud või sihtrühm pole see, mida vaja. Näiteks kui katusematerjalidele suunatud kampaaniateateid saadetakse inimestele, kes on veel liiga noored ning elavad vanemate juures, siis selle ettevõtte kasumlikkus väheneks märgatavalt, sest enamasti need noored ei mõtle veel katuse vahetuse peale.

E-turunduse põhitõde on täpsus, seega aeg, millal ettevõte oma kampaaniateate välja saadab. Õige ajastus määrab suuremas osas kasumlikkuse.

Näiteks ei ole kampaanial mõtet, kui teade saadetakse välja kell 12 päeval, ent sihtrühmaks on öötöölised. Need inimesed, kelleni jõuda soovitakse, alles magavad. Kui kampaaniad on suunatud suurettevõtetele, ei ole mõistlik saata kampaaniateateid välja pärast kella viit õhtul ega ka nädalavahetustel, kuna sel juhul efektiivsus jällegi väheneb.

Ettevõtted on muutunud globaalseks, seetõttu tuleb silmas pidada, et igas riigis valitsevad e-turundusele eraldi seadused. Eriti tuleb seadusi uurida Ameerika Ühendriikide ja Kanada turule sisenemisel, sest seal kehtivad CASL-i ja CAN-SPAM-iregulatsioonid. Nende järgimine ei ole keeruline, kuid sekelduste vältimiseks tuleb ennast kurssi viia.

Mobiilsete kampaaniate ja e-kirja sisu tähtsus

Kampaaniate kohandamine mobiiltelefonide jaoks on väga oluline ? 49% avab kampaaniateated mobiilist, olles kas rongis, bussipeatuses või tänaval. Uuringud näitavad, et mobiiltelefonis kätte saadud e-kiri avatakse 98% kolme minuti jooksul. Neid numbreid vaadates on siililegi selge, kui oluline on kampaaniate optimeerimine mobiiltelefonide jaoks.

Kui on teada, kes on need inimesed, kellele kampaaniaid suunata, mis kellaaeg sobib nende kättesaamiseks kõige paremini, millised on selle riigi seadused, kus plaanitakse turundust teha ning arvestatud ka mobiilsete kampaaniatega, alles siis on mõistlik arutada kampaania sisu üle.

Sisu koosneb pealkirjast ehk teemast; toote, teenuse või boonuse kirjeldusest ning enamasti ka lingist, millele klikkida, saamaks seda boonust või toodet, millest e-kirjas juttu oli.

E-kirja pealkiri peaks olema lühike, kuid tabav. Pealkiri on kui ettevõtte visiitkaart ja esmamulje kampaaniast. Väga palju kasutatakse emotikone. Kampaania sisu toimib paremini, kui see on võimalikult lühike, ent samal ajal sisaldab vajalikku infot. Hästi mõjuvad ka erinevad pildid, mis muudavad kampaania sisu atraktiivsemaks. Muuda kampaaniate sisu ja pilte pidevalt, et inimesed ei tüdineks.

Sisu üks osa on enamasti ka link, millele inimene saab klikata. Linke tasub lühendada, nii on mugavam ja silmale ilusam, eriti kui kiri avatakse mobiilist.

E-turunduse põhitõde on usalduse saavutamine

Pööra tähelepanu meili saatja nimele. Inimestele meeldib personaalsus. Isegi kui saadetakse 40 000 isikule korraga sama kampaaniatekst, võta iga inimest eraldi ? lisa saatja nimi või ettevõtte nimi, et saajal tekiks usaldus.

Igas kampaanias peaks olema link, millele klikkides saab inimene väljendada, et ta ei soovi enam sellelt ettevõttelt kampaaniaid. Pärast seda oleks viisakas kustutada see inimene oma nimekirjast. Ka ettevõttel endal pole mõtet ressursse raisata inimese peale, kes seda eelkõige ise ei soovi. Samuti pea kinni lubadusest. Kui inimene on usaldanud sinu ettevõttele enda andmed, teades, et ta saab kampaaniaid kord kuus või kord kolme nädala tagant, siis sellisel juhul ei ole soovitav saata kampaaniaid kord nädalas või kord kolme päeva tagant. Tagajärg on lihtsalt see, et inimesed klikivad kiiremini sellele lingile, mis annab teada, et enam ei soovi saada seda meili. Turunduse efektiivsus nõrgeneb.

Üldiselt sobib igale ettevõttele oma e-turunduse taktika. Kõik oleneb ettevõtte eesmärkidest, nišist, tööstusest ja internetist. See taktika, mis mõjus Mari ettevõttele, mis tegeleb katuste paigaldamisega, ei pruugi mõjuda Jüri ettevõttele, mis tegeleb lillepärgade valmistamisega. Selleks ongi vaja teha eelnev uuring ja teha kindlaks, kellele, mida ja millal pakkuda.

 

 

 

 

 

Osale arutelus

  • Liisa Järsk, Viistek OÜ e-turunduse juht

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Kiire ja lihtne aruandlus ja palgaarvestus

Raamatupidamistarkvaraga AccountStudio muudad aruannete koostamise ja palkade arvestamise kordades lihtsamaks ja kiiremaks.

TAAVI PALK – parim valik kõigile palgaarvestajaile

Töötasude arvutamist ja maksustamist puudutava seadusandluse igaaastane muutumine ja uute peensuste jätkuv lisandumine on palgaarvestusest teinud ühe komplitseerituma valdkonna finantsarvestuses.

Valdkonna tööpakkumised

Ramirent Shared Services AS is looking for a GENERAL LEDGER ACCOUNTANT

Ramirent Shared Services AS

27. november 2017

Lemoine Estonia otsib RAAMATUPIDAJAT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Uudised

Tööriistad