21. aprill 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maksuameti ebamugav, aga vajalik eelkontroll

Urmas Koidu
Foto: Julia-Maria Linna
Põhjalikum kontroll võib ausale ettevõtjale ebamugavusi põhjustada, kuid soodsa ettevõtluskeskkonna kõrval on sama oluline ka võrdsete konkurentsitingimuste loomine ja võimalike maksupettuste ärahoidmine, kirjutab maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja Urmas Koidu.

Äripäeva arvamuslugu väidab, et maksu- ja tolliametile muudab ettevõtja kahtlaseks ida suunal koos välismaa partneritega äri ajamine. Selline väide on tõest üsna kaugel. Asjaolu, et ettevõtte ärisuund on idas ja ettevõtte käibemaksukohustuslase registrisse pääsu kontrollitakse, ei tähenda veel, et need on omavahel põhjuslikus seoses.

Tõepoolest, käibemaksukohustuslaste register on viimasel paaril aastal olnud maksuhalduri kõrgendatud huvi all. Registrinumbri andmisel usaldab riik käibemaksu kokkukorjamise maksumaksjale ja seetõttu on eelnev kontroll ka vajalik, et ära hoida võimalikke pettuseid. Jah, maksuhaldur tegeleb intensiivselt ka enam maksukahju põhjustavate äriühingutega, kuid eelkontroll aitab kahju tekkimist ära hoida ja on seetõttu ka kordi efektiivsem meede.

Silma riivavad enim aga vihjed, et maksu- ja tolliamet takistab ettevõtlust ida suunal. Selline hinnang jätab tänamatult kõrvale kogu viimaste aastate koostöö Vene tolliga. Viimase kolme ja poole aastaga on saavutatud tolliametite vahel koostöö selline tase ja sisu, et need ettevõtted, kes olukorrast sõltumata soovivad ida suunal ettevõtlust arendada, saaksid oma veoseid toimetada üle piiri võimalikult kiiresti ja tõrgeteta. Iga päev liiguvad kaubad üle piiri ning mõlema riigi toll teeb ettevõtjate teenindamiseks koostööd nii palju kui võimalik.

Vene tolli osavõtul ja meie initsiatiivil on Eesti ettevõtjatele korraldatud infoseminare, kus naaberriigi tolli esindaja on jaganud infot sealsetest tollireeglitest. Lisaks on alates 2012. aasta septembrist nn kiirliin Koidulas suure mahuga kaupade piiriületuseks, mis on Euroopas ainulaadne ja teenindab väga suurt kaubavoogu Paldiskist Koidula kaudu Venemaale.

Kui ettevõtjal tekib takistusi kaupade vedamisel, siis on mõistlik esimesena just tolliametnike poole pöörduda, kes teevad oma parima mure lahendamiseks. Maksu- ja tolliameti eesmärk on tagada, et kaupade vedu üle piiri ei kujuneks ettevõtjatele lisatakistuseks. Seda olenemata ilmakaarest.

Autor: Urmas Koidu

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700