Tööinspektsioon aitas 50 000 korral

2014. aastal pöörduti Tööinspektsiooni juristide poole ligi 50 000 korral. Kõige rohkem kasutati juristi infotelefoniteenust, kust saadi vastuseid 40 954 korral. Järgnevad e-kirja teel pöördumised, millele vastati 4664 puhul, ning nõustamised juristi vastuvõtul, kus käidi 3931 korda.

Töösuhte nõustamistalituse juhataja Anni Raigna sõnul soovivad inimesed teada eelkõige töölepingu ülesütlemise tingimusi, puhkuste kasutamisega seonduvat, töötasu maksmise põhimõtteid ning nõudeid töö- ja puhkeajale. Infotelefonile helistatakse kõige enam, sest see on kiireim viis teabe saamiseks. E-kirja saadavad pigem need inimesed, kes soovivad kirjalikku selgitust, mida vajadusel ka tööandjale või töötajale näidata. „Vastuvõtule tulijate soov on aga eelkõige töösuhetega seotud dokumentide näitamine juristile, et nende alusel oma küsimustele vastused saada,“ lisab Raigna.

Tööinspektsiooni nõustamisteenus on muutunud aasta-aastalt kättesaadavamaks ja kvaliteetsemaks. Eelmise aasta lõpus lisandus juristi infotelefonile eraldi keelevalik, et ka venekeelseid kliente paremini teenindada. Juristi vastuvõtul oli võimalus käia Tallinna, Tartu, Viljandi, Valga, Jõgeva, Põlva, Valga, Võru, Narva, Jõhvi, Rakvere, Pärnu, Haapsalu, Paide, Rapla ja Kuressaare kontorites. Sel aastal on kavas aga juristi vastuvõtte laiendada ka maakondlikesse tõmbekeskustesse. Juba jaanuari lõpus avatakse kontor Põltsamaal, kus hakkavad töösuhete ja töökeskkonna küsimustele vastama jurist ja tööinspektor.

Rahulolu Tööinspektsiooni poolt pakutava teenusega ei näita mitte ainult kõrged numbrid, vaid seda kinnitab ka klientidelt saadud tagasiside. 2014. aastal tellitud rahulolu-uuringust selgus, et 95% Tööinspektsiooni nõustamisteenuse kasutajatest on valmis seda ka teistele soovitama. Teenust hinnatakse vastanute sõnul kõrgelt, sest see aitab töötajaid ja tööandjaid tööõiguse põhimõtete mõistmisel. Tööinspektor-juristide vastuseid peetakse usaldusväärseks ning saadud abi tekitab turvatunnet tööelus osalemiseks.

Tööinspektsiooni peadirektori Maret Maripuu sõnul on Tööinspektsiooni nõustamisteenus olulise tähtsusega probleemide ennetamisel ja ärahoidmisel nii töösuhetes kui töötervishoiu ja tööohutuse valdkondades. Nõustamisteenusel on oluline roll ka riikliku järelevalve läbiviimisel ja sellel on selgelt preventiivne meede. Seetõttu on 2015. aastal kavas järjest enam panustada just töötervishoiu ja tööohutuse teemadega seotud küsimustele vastamisse ning nõustamisse neis valdkondades.

Tööinspektsiooni infotelefon (640 6000) töötab igal tööpäeval kell 9.00-16.30. E-kirju on võimalik saata jurist@ti.ee ning vastuvõtud toimuvad linnades üle Eesti, nende kohta saab infot Tööinspektsiooni kodulehelt www.ti.ee.

Lisaks saab tööelu puudutavatele küsimustele vastuseid Tööelu portaalist www.tooelu.ee.  

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

TAAVI PALK – parim valik kõigile palgaarvestajaile

Töötasude arvutamist ja maksustamist puudutava seadusandluse igaaastane muutumine ja uute peensuste jätkuv lisandumine on palgaarvestusest teinud ühe komplitseerituma valdkonna finantsarvestuses.

e-arveldaja – raamatupidamise tarkvara alustavale ja väikeettevõtjale (esimene aasta tasuta)

e-arveldaja on veebipõhine tarkvara, mis sobib hästi just alustavale ja väikeettevõtjale, aga ka mittetulundusühingule ning sihtasutusele. Sellel on tänaseks juba üle 5300 kasutaja.

Valdkonna tööpakkumised

Manpower is looking for a CHIEF ACCOUNTANT

Manpower OÜ

03. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Ramirent Shared Services AS is looking for a GENERAL LEDGER ACCOUNTANT

Ramirent Shared Services AS

27. november 2017

Uudised

Tööriistad