Tänasest saab e-residendiks

Alates tänasest saavad välisriikide kodanikud esitada e-residendi digi-ID taotlusi kõikides Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) teenindustes.

Digitaalne isikutunnistus ehk digi-ID on Eesti Vabariigi poolt välja antav isikut tõendav dokument, mis on mõeldud kasutamiseks üksnes elektroonilises keskkonnas, näiteks isikutuvastamiseks e-teenuseid tarbides ja dokumentide digiallkirjastamiseks.

Taotluse esitamiseks tuleb e-residendiks soovijal esialgu külastada Eestit ja PPA teenindust. Teeninduses tuleb esitada taotlus, samas võetakse taotlejalt sõrmejäljed. Nõuetekohase foto võib tuua ise või teha tasuta teeninduse fotoboksis.

„Taotlus menetletakse kümne tööpäeva jooksul, tehakse turvakontroll ja kui taotleja on e-residentsuse saamiseks piisavalt usaldusväärne, valmistatakse talle digi-ID-kaart. Kaardile tuleb taotlejal isiklikult PPA teenindusse järgi minna,“ selgitab identiteedi ja staatuste büroo juht Margit Ratnik.

Esmased e-residentsusest kasusaajad on täna Eestiga juba seotud mitteresidendid, kellel on Eestis kas töiseid või koduseid asjaajamisi, kuid kuna nad ei ela Eestis, siis ei ole neil Eesti dokumente (ID-kaarti, elamisloakaarti) – näiteks ettevõtete välisinvestorid ja välisspetsialistid, diplomaadid ja nende pereliikmed. Nad saavad digi-ID kaudu võimaluse Eestis levinud e-teenuseid kasutada, dokumente digitaalselt allkirjastada ning hoiavad nii kokku aega ja raha.

Ratnik tuletab meelde, et e-residendi digi-ID ei anna õigust Eestis viibida ega elada, samuti ei kaasne sellega Eesti kodakondsust. Dokument ei ole kasutatav füüsilise isikut tõendava dokumendi ega reisidokumendina, see kehtib ainult elektroonilises keskkonnas.

Esimeses järgus saab e-residentsust taotleda ainult Eestis, aga järgmisel aastal on plaanis laiendada digi-ID taotlemise võimalus ka Eesti välisesindustesse.
Lisainfot digi-ID taotlemise kohta leiab siit.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem

Ellrex digidoc on ettevõtte dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem mis on eraldatud raamatupidamise programmist.

Lihtne äritarkvara juhile

BudgetMatador on juhi töölaud ettevõtte rahaasjade haldamiseks. Rakendus optimeerib juhi ning raamatupidaja vahelist koostööd ning annab juhile mõeldud ülevaate ettevõtte finantsolukorrast.

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Tööriistad