Tallinna reklaamimaksu kitsaskohad

Tallinna linn kipub reklaamina käsitlema igasugust teavet, mille kohta pole seaduses sõnaselgelt öeldud, et tegemist pole reklaamiga. Kaubandus-Tööstuskoda toob välja ettevõtjate kitsaskohad.

Liikmed pöörduvad sageli Kaubanduskoja poole Tallinna reklaamimaksu puudutavate küsimustega. Peamine probleem seisneb selles, et puudub selgus, mis on reklaam ja mis mitte.

Puudulik regulatsioon ja õigusselgusetus
Reklaamimaks on kohalik maks, mis kehtib hetkel kõigis suuremates linnades, sh näiteks Tallinnas, Tartus, Pärnus, Narvas jne. Kohalikul omavalitsusel on õigus kehtestada maksustamisele kuuluva reklaami loetelu, maksumäär ning kindlaks määrata kohad, kuhu võib reklaami paigutada. Tallinnas reguleerib reklaamimaksu volikogu 17.12.2009 a määrus nr 44 „Reklaamimaks Tallinnas“.
Reklaamimaksu regulatsiooni õigusselgusetus on tingitud asjaolust, et hetkel pole riiklikul tasandil seadusega kindlaks määratud, millistel tingimustel ning millises määras kohalik omavalitsus reklaamimaksu tasumist võib nõuda. Õigusselgust pole suutnud reklaamimaksu regulatsiooni tuua kahjuks ka kohalikud omavalitsused. Nimelt pole ka kohalike omavalitsuste, sh Tallinna, reklaamimaksu määrustes üksüheselt kirjas, milline teave on reklaam ja milline mitte.

Reklaamimaks Tallinnas
Tallinnas maksustatakse reklaamimaksuga avalikus kohas, erakinnistul, ühistranspordil või muul sõidukil olevat teavet, mille eesmärk on suurendada teenuse osutamist või kauba müüki. Reklaamimaksuga maksustatakse ka teavet, mille eesmärk on kutsuda inimesi osa võtma mõnest üritusest või millega soovitakse suunata inimese käitumist avalikes huvides.
Kui varasemalt pidi maksudeklaratsiooni esitama Tallinna ettevõtlusametile, siis alates 2014. aastast tuleb deklaratsioon esitada maksu- ja tolliametile. Deklaratsiooni on võimalik esitada e-maksuameti kaudu (www.emta.ee), digiallkirjastatult e-posti aadressil pohja@emta.ee või tavalise posti teel aadressil Lõõtsa 8, 15176 Tallinn. Samuti on võimalik deklaratsiooni esitada ka maksuameti teenindusbüroodes. Siinkohal tasub meeles pidada, et kui reklaamimaksuobjekte on rohkem kui 10, siis tuleb deklaratsioon esitada elektrooniliselt.

Müügi- või teeninduskoha tähist käsitletakse reklaamina
Ühe probleemina on Kaubanduskoja liikmed välja toonud, et sageli käsitleb linnavalitsus müügi- või teeninduskoha tähist reklaamina, mis reklaamiseaduse ega ka Tallinna reklaamimääruse kohaselt ei ole reklaam.
Müügi- või teeninduskoha tähis on teave kohanime, tegevuskoha liigi (nt sõna „kauplus“); teenuse osutamise aja, (nt poe lahtioleku aeg); kaubamärgi ja domeeninime kohta.
Oluline on, et eelpoolnimetatud teave asuks müügi- või teeninduskoha sissepääsu juures. Kui teave asub kaugemal kui sissepääsu juures, siis on tegemist juba reklaamiga.
Kahjuks ei määratle õigusaktid, kuidas mõista, millal asub teave sissepääsu juures ja millal mitte. Linn on seisukohal, et maksuvabalt võib ettevõtja jagada teavet selle kohta, kuidas müügikohta on võimalik sisse pääseda. Samas ei tohiks linna hinnangul olla maksuvaba selline teave, mis võimaldab ettevõtja tegevuskohta üles leida. Siinkohal ei ole arvestatud olukorraga, kui müügi- või teeninduskoht asub varjatud kohas, näiteks suurest maanteest eemal või sisehoovis. Leiame, et ka teeviit sissesõidutee juures peaks olema reklaamimaksu vaba.

Reklaam autodel
Tallinna reklaamimääruse kohaselt võib sõiduki k.a haagise peal olevat teavet maksustada, kui sõiduk seisab linnaruumis reklaami eesmärgil. Kusjuures sõiduk ei pea olema kantud liiklusregistrisse. Seega võib määruse kohaselt maksustada autol olevat teavet, kui auto on spetsiaalselt reklaami eesmärgil linnaruumi pargitud. Kindlasti tuleks reklaamina käsitleda näiteks olukorda, kui mitmeks kuuks haljasalale paigutatud autohaagisel seisab info teenuse või toote kohta.
Liikmed on Kaubanduskoja poole pöördunud probleemiga, et linn on nõudnud reklaamimaksu ka olukordades, kui auto ei ole reklaami eesmärgil linna pargitud. Näiteks olukorras, kui inimene soovib minna kaubanduskeskusesse sisseoste tegema ja pargib ettevõtte kirjadega auto kaubanduskeskusse parklasse. Kaubanduskoja hinnangul tuleb eristada, millal on auto pargitud linnaruumi reklaami eesmärgil ja millal mitte. Kui auto ei ole linnaruumi paigutatud reklaami eesmärgil, siis puudub põhjus autol olevat teavet ka maksustada.

Reklaamimaksu regulatsioon vajab õigusselgust
Kaubanduskoda on seisukohal, et reklaamimaksu regulatsioon vajab õigusselgust. Leiame, et ettevõtjale peab olema üheselt arusaadav, milline teave kuulub reklaamimaksu alla ja milline mitte. Seetõttu kavatseme antud olukorra lahendamiseks pöörduda Tallinna linna poole. Pöördumises toome välja peamised probleemid, millega ettevõtjad on kokku puutunud ning palume linnal selgitada, kuidas eristada, milline teave kuulub reklaamimaksu alla ja millist teavet võib eksponeerida maksuvabalt. Ettevõtjate arvamused ja kommentaarid on oodatud e-posti aadressile simoona@koda.ee. Eelkõige ootame näiteid praktikast, millega ettevõtjad on kokku puutunud.

Lisaks on Kaubanduskojale teadaolevalt Tallinna linnavalitsus hetkel koostamas uut määrust välireklaami paigaldamise nõuete kohta, mis eelduste kohaselt peaks tooma regulatsiooni õigusselgust. Kahjuks pole hetkel veel võimalik öelda, millal eelnõu valmib ja arvamuse avaldamiseks Kaubanduskojale saadetakse. Sellegipoolest täpsema informatsiooni saamisel teavitame sellest koheselt ka Kaubanduskoja liikmeid.

Allikas: Kaubandus-Tööstuskoda

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

BonBon Lingerie otsib RAAMATUPIDAJAT

BonBon Lingerie OÜ

26. mai 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

Uudised

Tööriistad