Tarkvara vali targu! Lisatud tabel

Raamatupidamistarkvara on turul saadaval igas suuruses ettevõttele ning igale maitsele ja rahakotile. Et külluses orienteeruda, tuleb esmalt selgeks teha vajadused ning siis hakata nii tootjalt kui ka kasutajatelt infot koguma.

Et raamatupidajate elu veidi kergemaks teha, tutvustab Raamatupidaja.ee septembris Eesti tarkvaratootjaid ja raamatupidamistarkvara. Pühendame igale tootele ja ettevõttele ühe loo, milles toome standardkujul ära olulised funktsioonid/moodulid, tootjapoolsed soovitused ning klientide kommentaarid.
Koondame erinevate tootjate paketid ka ühte tabelisse, et lugeja saaks lihtsamini võrrelda ja valida. Tabeli lisame peagi praegusele artiklile, nii et jälgige uudiseid!


Alljärgnevalt toome aga välja, mida soovitavad tarkvara valikul silmas pidada ja millest hoiduda raamatupidajad ja tarkvaratootjad .

Raamatupidajad soovitavad panna tähele:
• Hädavajalike moodulite olemasolu.
• Tootjafirma asjatundlik, kiire ja operatiivne tugi.
• Kui palju ettevõtteid sama tarkvara kasutab.
• Funktsionaalsus ja võimaluste rohkus.
• Paindlikkus.
• Kasutajamugavus.
• Hind.
• Kas isiklikult meeldib ja sobib.

Põhivigadena tarkvara valikul tõid raamatupidajad välja:

• Kõik vajadused jäid eelnevalt läbi mõtlemata.
• Ei tehtud enne selgeks, mis on hinna sees ja mis lisatasu eest,
• Ei uuritud, kas ja kuidas toimib tugi.

Tarkvaratootjate soovitused:

1. Tee eeltööd: millised on su vajadused ja millised funktsioonid peaks uuel tarkvaral olema.  Vali enda ettevõtte keerukusele ja suurusele vastav tarkvara.

2. Kontrolli, kui lihtne on alustada tarkvara kasutamist ning kas see vajab algseid suuri seadistusi; samuti saad demoversioonil testida kasutajamugavust.

3. Uuri, millised on omamiskulud ja võimalikud kaasnevad lisakulud uuenduste, lisakasutajate, seadistuse, juurutamise ja väljaõppe jms eest.

4. Otsusta, kas osta litsents või rentida tarkvara. Paljud firmad tarkvaralitsentsi soetuse asemel ka võimalust tarkvara rentida, mis on mõnelegi firmale rahavoogude mõttes sobilikum. Pakutakse ka variante, kus tarkvara on teenusepakkuja serveris ehk ettevõttel polegi vaja oma serverit ja IT-inimest tarkvara töös hoidmiseks, mis omakorda aitab kokku hoida IT-kulusid.

5. Pööra tähelepanu kasutajamugavusele: Kas tarkvara tundub arusaadav, kui konsultant on tarkvara tutvustanud? Kas ajamahukaid käsitsi tehtavaid tegevusi on võimalik automatiseerida? Kui lihtne on tarkvara integreerimine teiste firmas kasutatavate tarkvaradega, et ei peaks andmeid dubleerima? Kas on võimalust kasutada tarkvara üle interneti firma erinevates kontorites või näiteks komandeeringus olles? Kui kiiresti saab tekkinud küsimustele ja probleemidele lahenduse?

Merit Tarkvara juhatuse liige Andres Kert toob välja, et liiga suur ja keeruline tarkvara, mille võimalusi tegelikult ei kasutata, raiskab uskumatult palju aega ja raha ning nõuab sageli spetsiaalset juurutamist ja koolitust. Muidugi kehtib ka vastupidine ehk kui lihtsas tarkvaras ettevõttele vajalikke funktsioone ei ole, raiskab see samuti aega.

Directo OÜ partnermüügi juht Helen Pastarus soovitab aga vaadata ka tulevikku ning selgitab, et järjest enam liigub turg internetilahenduste poole, mis võimaldavad töötada erinevatest kohtadest ning klient ei pea muretsema serveri ja varukoopiate tegemise eest.

Intellisoft OÜ juhataja Jaana Tihhanovski toonitab, et välja tuleks selgitada, kas tarkvaral on mahulised, ajalised vms piirangud ning kui kättesaadav ja professionaalne on klienditugi.

Projektis osalevad: Excellent Business Solutions Eesti AS,
Merit Tarkvara, BCS Itera, Vesiir, Directo, AstroBaltics, HÄT Systems, Gaiasoft, Intellisoft, TTTarkvara, SmartAccounts.

Tegemist on tasutud reklaamprojektiga. Tabelit täiendatakse jooksvalt.

NB! Esimene veerg on külmutatud, kõigi andmete sirvimiseks kasutage all kerimisnuppu.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem

Ellrex digidoc on ettevõtte dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem mis on eraldatud raamatupidamise programmist.

Vabaned rutiinsest paberitööst ja saad pühendada oma aja inimestele!

Me usume, et tarkvara peab kiirendama ja lihtsustama tööd ning vältima inimlikke vigu. Et seda saavutada palgaarvestuses, on mõistlik teha arvestus samas programmis, kus on selle aluseks olevad andmed – palk, koormus, puhkused, haiguslehed, lisatasud, töögraafikud jne.

Valdkonna tööpakkumised

MAXIMA EESTI OÜ ootab oma meeskonda PALGAARVESTAJAT

Maxima Eesti OÜ

19. november 2018

KAARLI HAMBAPOLIKLIINIK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Tripod Grupp OÜ

30. november 2018

Uudised

Tööriistad