Eesti tarbijate pakendilugemisoskus kasin

Eesti tarbijad ei oska toidumärgistust õigesti mõista ning on kergesti eksitatavad nii toidu päritolu kui koostise suhtes, selgub Põllumajandusministeeriumi tellitud toidu märgistamise alasest tarbijauuringust.

  „Kahjuks peame selle uuringu põhjal tõdema, et Eesti tarbijad ei vaata piisavalt pakendilt, mida nad söövad,“ ütles põllumajandusminister Ivari Padar. „Kuigi kogu turulolev toidukaup on ohutu, peaksid inimesed tervisliku ja tasakaalustatud toidulaua huvides pöörama rohkem tähelepanu ka toidumärgistusele.“

Probleeme on nii säilimisajaga seotud mõistete kui koostisosade loetelu lugemisega. „Näiteks ei tea ligi pooled vastanuist (45%) väljendi „kõlblik kuni“ tähendust. Vaid neljandik (23%) vastanuist mõistab koostisosade esitamise põhimõtet, mille kohaselt märgitakse loetelus kõik toidu koostisosad nende sisalduse alanevas järjestuses,“ rääkis Põllumajandusministeeriumi toiduohutuse osakonna juhataja Martin Minjajev.

Lisaks leiab enamik (71%) vastajaid, et pakendil esitatud teave on liiga väikeses kirjas ning oluline informatsioon on kehva paigutuse tõttu raskesti leitav või halvasti nähtav (45%).

Toidu märgistamise alase uuringu viis Põllumajandusministeeriumi tellimusel läbi TNS EMOR.
Alates tänavu 13. detsembrist täpsustuvad Euroopa Liidu toiduainete märgistamise nõuded. Märgistus muutub loetavamaks, sest kehtestatakse minimaalne kirjasuurus, selgemalt esitatakse teave allergeenide veesisalduse kohta. Märgistusse lisandub teave liha- ja kalatoodete külmutamise kuupäeva ja sulatamise kohta ning alates 2016. aastast muutub toitumisalase teabe esitamise kord, sh toidu soolasisalduse esitamine.

Pikemalt muudatustest märgistamise nõuetes:
http://maablogi.wordpress.com/2014/07/23/mis-muutub-toidumargistuses/ 

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Taavi Majandustarkvara

Taavi Majandustarkvara iseloomustab laialdane funktsionaalsus, integreeritavus ja hea klienditugi. TAAVI Majandustarkvara aitab ettevõttel luua tervikliku integreeritud infosüsteemi, mis käib pidevalt ajaga kaasas.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Valdkonna tööpakkumised

Sarkop otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Sarkop AS

21. märts 2018

Deloitte otsib RAAMATUPIDAJAT

Deloitte Audit Eesti AS

25. veebruar 2018

Uudised

Tööriistad