Mis on tööinspektsiooni kliendiportaal ja Tööbik?

Alates 1. septembrist 2014 on tööandjatel võimalus kasutada dokumentide ja teatiste Tööinspektsioonile esitamiseks uut kliendiportaali. Sügisel peaks valmima ka tööohutusinfo haldamiseks mõeldud Tööbik.

Viimasel ajal on loodud mitmeid uusi registreid ja andmekogusid, mis peaks hõlbustama ettevõtete ja riigi vahelist infovahetust  ja andmete analüüsimist. Samas pole välja töötatud keskset ja ühtset infosüsteemi, vaid erinevate funktsioonidega lahendusi, mille samaaegne kasutamine võib halduskoormust hoopis tõsta. Kasutusele tuleb töötajate register TÖR, uuenenud on majandustegevuse register MTR, millele lisanduvad ka Tööinspektsiooni kliendiportaal ja Sotsiaalministeeriumi poolt juba paar aastat arendatav töökeskkonnaalane töövahend Tööbik. Uurisime Tööinspektsioonilt ja Sotsiaalministeeriumilt, mille jaoks neid arendusi on vaja ja millal need kasutusele tulevad.

Tööinspektsiooni kliendiportaal

Kasutusele võetakse töökeskkonna andmekogu, mis jääb Tööinspektsiooni hallata ja võimaldab luua Tööinspektsiooni kliendiportaali. Arenduse eesmärk on võimaldada tööandjatele lihtsamat, kiiremat ja odavamat asjaajamist ning parandada Tööinspektsiooni ja tööandjate vahel liikuvate andmete kvaliteeti. Kliendiportaal võimaldab õigusaktidega ettenähtud dokumente esitada.

Tööinspektsiooni avalike suhete peaspetsialistiSander Sõõrumaa sõnutsi on tööandjad ja töötajad seni teatisi ja taotlusi esitanud posti või e-posti teel, kliendiportaal annab võimaluse töötajatele edastada dokumente e-keskkonna kaudu.
Töökeskkonna andmekogusse kantakse andmed näiteks tööandja kohta, tööõnnetuste ja tööst põhjustatud haigestumiste kohta, järelevalve käigus tööandja juures tehtud töökeskkonna ja töösuhete kontrolli ning töövaidlusasjade kohta, järel- ja sihtkontrollide ning määratud sunniraha kohta, samuti andmed sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kontrolli kohta. Tööandjal on kohustus esitada andmed töötervishoidu ja tööohutust reguleerivates õigusaktides sätestatud juhtudel (nt Tööinspektsiooni teavitamine valitud töökeskkonnavoliniku määramisest).

Muudatused jõustuvad 1. septembril 2014. aastal. 1. septembrist ei pea tööandja täiendavaid toiminguid tegema, tema jaoks ei lisandu mingeid nõudeid esitatavate dokumentide kohta. Tal tekib lihtsalt võimalus (mitte kohustus) kasutada dokumentide ja teatiste esitamiseks Tööinspektsiooni kliendiportaali (eesti.ee kaudu).
Küsimustele vastab Tööinspektsiooni avalike suhete peaspetsialist Sander Sõõrumaa.

Kas uus andmekogu haakub ka kavandatava töövõimereformiga?
Ei haaku. Aga seda võimalust ei saa välistada tulevikus, et mingil kujul edastatakse töödeldud andmeid töövõimereformi edukaks rakendamiseks. Kahepoolset andmeside vahetust ei ole ette nähtud.

Kas neid andmeid poleks saanud siduda loodud töötamise registriga?
Töökeskkonna andmekogu saab olema seotud töötamise registriga. Tööinspektsioon saab järelevalve teostamiseks andmeid EMTA hallatavast töötamise registrist.

Tööbik

Sotsiaalministeeriumi pressiesindaja Imbi Ernits-Kaljuste selgitab, et töötervishoiu ja tööohutuse seaduse (TTOS) alusel on tööandja kohustatud töötajate terviseriski vältimiseks või vähendamiseks korraldama töökeskkonna riskianalüüsi, mille käigus hinnatakse töökeskkonnas esinevate füüsikaliste, keemiliste, bioloogiliste ja psühholoogiliste ohutegurite riske töötaja tervisele ja ohutusele.

Eesti ettevõtetest 98,8% on alla 50 töötajaga ettevõtted ehk väikeettevõtted kes annavad tööd ligi pooltele hõivatutest – Maksu- ja Tolliameti andmetel töötas 2013. aastal alla 50 töötajaga ettevõttes 249 974 töötajat ehk 44,9% kõikidest töötajatest. 2009. aastal läbiviidud uuring (Sotsiaalministeeriumi tellitud uuring „Töötervishoiu ja tööohutuse seadusega tööandjatele kaasnevate kulude analüüs“ kinnitas, et TTOS-ist tulenevad kohustused on koormavamad just väikeettevõtetele. Kuna väikeettevõtete toetamine töökeskkonna korraldamisel on nii Eesti kui ka Euroopa Liidu prioriteediks, siis ettevõtete halduskoormuse vähendamiseks arendati Euroopa Sotsiaalfondi programmi „Tööelu kvaliteedi parandamine 2009–2014“ raames töökeskkonnaalane töövahend Tööbik.

Tööbik on Eesti ettevõtetele mõeldud tasuta veebipõhine töövahend, mis on abiks töökeskkonna, töötervishoiu ja tööohutusega seotud tegevuste haldamisel. Tööbiku abiga saab tööandja selge ülevaate töökeskkonnas toimuvast.

Tööbik:
- aitab korrastada ettevõtte töökeskkonnaga seotud andmeid,
- vähendab ettevõtetes töökeskkonnaga tegelejate halduskoormust,
- tuletab meelde olulisi töökeskkonnaalaseid tegevusi,
- annab ülevaate töösuhteid ning töökeskkonda puudutavatest uudistest ning üritustest,
- sisaldab töökeskkonna riskianalüüsi.

Töövahendit Tööbik saavad ettevõtted hakata kasutama 2014. aasta sügisest. Töövahendi Tööbik veebiaadress: www.toobik.ee

Tööbiku loomiseks on kulunud umbes 120 000 eurot, mis on rahastatud ESF programmi „Tööelu kvaliteedi parandamine 2009–2014“ vahenditest. 

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Books 8 on uue põlvkonna äritarkvara väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele.

Põhipakett sisaldab kõike majandusarvestuseks esmatarvilikku võimaldades registreerida ostu ja müügitehinguid, jälgida klientide võlgnevusi ning enda võlgnevusi tarnijatele. Kõikidest sisestatud toimingutest tehakse automaatselt kanne pearaamatusse.

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib FINANTSANALÜÜTIKUT

Maxima Eesti OÜ

22. detsember 2017

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

17. detsember 2017

Uudised

Tööriistad