27. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

10 soovitust tarkvara tellijale

Tänapäevane ettevõte vajab oma eesmärkide saavutamiseks tarkvara abi. Seetõttu on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) Tootearenduse Meistriklassi koolitaja Janek Metsallik kokku pannud mõned tarkvara tellimise nipid.

 „Tellimuses tuleb kirjeldada oodatava lahenduse roll ettevõtte tegevuses ehk lahenduse funktsioonid, ettevõtte tehnilised võimalused lahenduse käivitamiseks ehk tehnoloogiline profiil ja valmistamise ehk projekti läbiviimise protsess,“ selgitas Janek Metsallik. SIIT!

Järgnevad tema poolt kokku pandud 10 soovitust tarkvara tellijale:1. Tee omale äriprotsess selgeks

Äriprotsess on viis, kuidas ettevõte teeb millestki midagi. Tarkvara toetab äriprotsessi infovahetuse tõhustamise kaudu. Äriprotsess on liim, mis ühendab tarkvara muude organisatsiooni osadega. Tellijapoolne äriprotsessi mõistmise selgus ja äriprotsessi juurutamise vastutus on arenduse edukuse võtmeks. Telli tarkvara, mis toetab äriprotsessi ja teeb teiste protsessi osalistega koostööd.2. Õpi esimesel võimalusel

Varem või hiljem tekib olukord, kus loodav tarkvara puutub kokku ümbritseva reaalsusega. Arenduse tulemusena soovib tellija sageli näha reaalsust muutumas. Näiteks võib kujutada ette, et kliendid leiavad e-poe kaubavalikust toote kataloogipuud lehitsedes, tegelikkuses võib aga olla nii, et kliendid satuvad e-poodi pigem otsingu kaudu ja poe kataloogipuud kasutavad nad vähe. Kõiki mõjureid ei ole aga võimalik ette näha, veelgi vähem kirjeldada. Selleks, et arendusse mitte valedel eeldustel palju aega ja raha panna, loo olukord, kus loodava süsteemi või selle osade kokkupuude reaalsusega toimuks võimalikult varakult.3. Investeeri tõhususse

Tarkvara ei toimi ilma tehnilise platvormi ja hoolduseta. Tarkvara loomisel pööra tähelepanu selle elus hoidmise kuludele. Kulud tekivad seoses rutiinsete hoolduste ja tõrgete kõrvaldamise vajadusega. Arenduskulud on ühekordsed, aga hoolduskuludega tuleb puutuda kokku kogu kasutusperioodi vältel. Küsi arendajalt lahenduse kirjelduse ühe osana ka halduse kirjeldust.Edasi loe ituudised.ee saidilt

Autor: Kadrin Kärner, Tuuli Seinberg

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700