Kaubanduskoja ettepanekud kiirlaenuturu korrastamiseks

 

Justiitsministeerium soovib korrastada kiirlaenutugrgu ja teha seadustes muudatusi, kuid kaubanduskoja hinnangul ei ole plaanitavaid muudatusi analüüsitud ühe tervikpaketina ega ka koosmõjus.

 

Näiteks ei ole piisavalt põhjendatud, miks soovitakse kehtestada just sellised sissenõudmiskulude suuruste piirmäärad. Kaubandus- ja tööstuskoja hinnangul tuleks silmas pidada ka seda, et kavandatavad muudatused ei mõjutaks negatiivselt ka neid ettevõtteid, kes ei tegutse kiirlaenuturul ning et negatiivselt ei saaks ohustatud kogu ettevõtluskeskkond tervikuna.

Kaubanduskoda tõi loetles oma ettepanekud viimases uudiskirjas:
•Üks olulisemaid esimese samme oleks suurendada tarbijate teadlikkust ning tõhustada järelevalvet kiirlaenuandjate osas.
•Riik peaks sekkuma eelkõige liigkasu taotlevate kiirlaenuettevõtete osas, kuna piirangute kehtestamine kõikidele ettevõtetele ei ole asjakohane.
•Tuleks luua selged meetmed neile, kes eksivad või väldivad vastutustundliku laenamise põhimõtteid. Praegusel hetkel sisuliselt puudub vastutus vastutustundliku laenamise kohustuse rikkumise eest. Rikkumisele ei järgne tagajärge ning nii võib rikkumine muutuda eriti ahvatlevaks.
•Tuleb fikseerida konkreetne krediidi kulukuse ülempiir 150% juures. Statistikast sõltuv ja kõikuv kulukuse määr tekitab turuosalistele olulisi lisakulutusi ja toob ebaselgust. Maksimaalselt lubatava krediidi kulukuse määra regulaarne jälgimine, hinnakirja ja lepingutingimuste korrastamine põhjustab turuosalistele ettenägematut haldus ja IT-kulude suurenemist. Selline lahendus aitaks vastutustundlikel turuosalistel siiski pakkuda väiksemaid laene tingimustel, et nad teenivad tagasi oma otsesed ja ka kaudsed kulud.
•Mitte keelata tarbijaga sõlmitud lepingust tulenevate vaidluste lahendamine vahekohtus.
•Muuta krediidikulukuse määra ületamisel tühiseks ainult krediidikulukuse määr ise. Muus osas peaks jääma tehing kehtima, kuna poolte vahel on kehtiv võlasuhe, mida on kõige mõistlikum reguleerida lepingunormide alusel.
•Mitte keelata täielikult tarbijakrediidi reklaami teles, raadios ja internetis, sest see oleks liiga jäik meede. Kaubanduskoda on seisukohal, et reklaamimisele selles valdkonnas tuleks seada täpsemad reeglid ja piirid, kuid päris ära keelata seda ei tohiks.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Lihtne äritarkvara juhile

BudgetMatador on juhi töölaud ettevõtte rahaasjade haldamiseks. Rakendus optimeerib juhi ning raamatupidaja vahelist koostööd ning annab juhile mõeldud ülevaate ettevõtte finantsolukorrast.

Majandustarkvara RAPID

Tarkvaraga RAPID saate korraldada keskmise või väikese ettevõtte raamatupidamise ja majandusarvestuse - laoarvestus, palgaarvestus, teenindus, üüriarvestus, jm. RAPIDi tasuta versiooniga saab töö tehtud üksikettevõtja, alustav ettevõte või mittetulundusühing.

Valdkonna tööpakkumised

KAARLI HAMBAPOLIKLIINIK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Tripod Grupp OÜ

30. november 2018

Uudised

Tööriistad