Ole töötamise registreerimiseks valmis!

Alates 1. juulist peavad kõik tööd pakkuvad füüsilised ja juriidilised isikud oma töötajad MTA-s registreerima. Tööandjatel on soovitav juba üle kontrollida, kas kindlustatud isikute nimekiri haigekassa süsteemis on ajakohane.

Peatselt jõustuv töötamise registreerimise nõue on paljudele üsna häguseks jäänud. Maksu- ja Tolliameti töötamise registri projektijuht Kristi Laul selgitab, kas, millal, kuidas ja mida peab õigupoolest registreerima hakkama.

Kuidas MTA hindab ettevõtete valmisolekut uuele süsteemile üle minemiseks?
Kuna ka täna tuleb oma töötajad haigekassas registreerida, siis enamiku ettevõtete jaoks ei ole tegemist suure muutusega. Muudatus just puudutab võlaõiguslikke lepinguid, millega ei laiene isikutele ravikindlustus. Uue seaduse järgi tuleb ka need töötamised registreerida.

Millised probleemid võivad esile kerkida?
Ilmselt põhjustab enim küsimusi see, kelle töötamine tuleb registreerida ja kelle töötamine mitte, kuna töötamise liike on rohkem kui seni haigekassas. Oleme ette valmistamas ka küsimused-vastused stiilis ülevaadet meile seni koolitustelt, infopäevadelt ja kirja teel laekunud küsimuste põhjal, mis peaks aitama leida vastused väga erinevatele küsimustele töötamise registreerimise kohta.

Kas registreerimist saab alustada 1. juulist või võib seda teha juba ka varem?
Registreerimist saab alustada 1. juulist. Kõik kehtivad andmed töötajate kohta, mis on täna kantud haigekassa infosüsteemi, kantakse uude registrisse automaatselt üle. Seega on tööandjatel soovitav juba praegu üle kontrollida, kas kindlustatud isikute nimekiri haigekassa süsteemis on ajakohane. Registrisse tuleb täiendavalt kanda andmed nende töötamiste kohta, mida haigekassale edastatud ei ole.

Mis ajaks peavad olemasolevad töötajad olema registrisse kantud?
Jällegi, täna haigekassa süsteemi kantud andmed kantakse töötamise registrisse automaatselt üle. Need töötamised aga, mis ei tule üle haigekassast (lepingud, millega ei kaasne ravikindlustust), tuleb registreerida 1.juulil. Seadus üleminekuaega ette ei näe. Küll aga suhtume süsteemi käivitamise esimestel päevadel mõistvalt ning käsitleme iga juhtumit eraldi. Seega palumegi tööandjatel, kellel on palju selliseid lepinguid, planeerida oma tööd nii, et 1. juulil oleks võimalik kõik vajalikud andmed registrisse kanda.

Mis juhtub siis, kui töötajaid ei ole registrisse kantud?
Juhul kui töötajad ei ole registrisse kantud, kohustab maksuhaldur tööandjat töötajad registreerima, kasutades selleks seaduses ette nähtud võimalusi. Oma töötajate registreerimata jätmise eest on ette nähtud ka väärteokaristus.

Mida tuleb ettevõttel teha, et töötajaid registreerima hakata?
• Ettevõttel peab olema e-maksuameti leping (mis maksude elektroonselt deklareerijatel on juba olemas) ning tuleb siseneda juba tuttavasse e-maksuameti keskkonda.
• Valides peamenüüst „Töötamise registreerimine“ saab asuda oma töötajaid mugavalt registreerima.
• Töötamise registreerimiseks luuakse ka eraldi volitus, kuid sama volitus lisatakse ka raamatupidaja paketti, mis tähendab, et kui registreerimist teeb ettevõttes raamatupidaja, kes on seni elektroonselt esitanud deklaratsioone, ei ole vaja täiendavaid õigustega seotud toiminguid teha.
• Samuti saab andmeid üles laadida failiga (nagu deklaratsioonegi) ning masinliidesega otse personaliprogrammist. Masinliidese teenuse ja faili kirjeldused on kättesaadavad meie kodulehel juba praegu. Palume aga jälgida kirjelduste versioone, kuivõrd arenduse käigus võib esineda väiksemaid muudatusi (eelkõige liikide, aluste loeteludes).
• Kõik vajalikud juhendmaterjalid, kus näidatakse samm-sammult ette, kuidas süsteemis liikuda, millised on reeglid nii sisestamisel kui andmete muutmisel, kuidas toimub failist laadimine jne, lisame oma kodulehele kohe, kui süsteem on lõplikult valminud.
 
Raamatupidaja.ee töötamise registreerimise ja töölepingute seminaril on veel vabu kohti. Kiirusta! Lisainfo leiad SIIT.

Osale arutelus

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Paindlik NOOM pakub erilahendusi

Üks korralik majandustarkvara on kohaldatav Teie ettevõtte soovide ja vajadustega. Astro Balticsi loodud majandustarkvaraga NOOM saate kindlad olla, et tarkvara suudab kaasas käia kõikide erisoovidega, mis Teie ettevõtte arenedes võivad tekkida.

Dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem

Ellrex digidoc on ettevõtte dokumentide haldus- ja arhiveerimise süsteem mis on eraldatud raamatupidamise programmist.

Valdkonna tööpakkumised

MAXIMA EESTI OÜ ootab oma meeskonda PALGAARVESTAJAT

Maxima Eesti OÜ

19. november 2018

STORA ENSO PACKAGING AS otsib RAAMATUPIDAJAT ja VANEMRAAMATUPIDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

13. november 2018

Uudised

Tööriistad