Ernst &Young: luksuskaupade turg kasvab endiselt

Ernst & Youngi läbiviidud uuringus kohaselt ei ole ebastabiilne majandusolukord rahvusvahelise kosmeetika- ja luksuskaupade turul luksuskaupade müüki oluliselt mõjutanud.

Aastatel 2012-2014 prognoositakse luksuskaupade turule 6-7% kasvu aastas, mis on ajendatud eelkõige suurenevast kõrgema keskklassi osakaalust arenguriikides nagu Hiina ja Venemaa.

„Kui enamik majandusharusid on ikka veel kriisist mõjutatud, siis luksuskaupade turg on jätkuvalt tõusuteel – näiteks 2011. aastal kasvas luksuskaupade turg maailmas 10,4% ning sarnane number saavutati isegi raskustes Hispaanias,  kus oli viis miljonit töötut,“ rääkis Ernst & Youngi juhtivkonsultant Lili Kirikal. „Aastatel 2012-2014 oodatakse luksuskaupade turul 6-7% kasvu aastas ja üsna sarnaseid arenguid on oodata ka kosmeetikakaupade puhul, kuigi aastane 4%ne kasvumäär jääb siin luksuskaupadele mõnevõrra alla.“

Luksuskaupade müügiedu taga on Kirikali sõnul eelkõige suurenev kõrgema keskklassi osakaal ja töötavate naiste suurenenud ostujõud sellistes kiiresti kasvavates riikides nagu Hiina, Venemaa ja Pärsia lahe riigid, mida toetab nende riikide SKP kasv. Globaalset kasvu soodustab ka üha suurenev reiside arv. „Eeltoodud riikide turistide poolt sooritatud ostud aitavad säilitada nõudlust luksuskaupade järgi ka arenenud piirkondades nagu Euroopa ja USA,“ märkis Kirikal. „Euroopa ja USA on luksuskaupade globaalsel turul endiselt juhtival positsioonil, kusjuures Euroopa osatähtsus on 36% ning USA osatähtsus 30% globaalsest müügitulust.“

Suurimat müügiedu aastateks 2010-2013 oodatakse uuringu kohaselt sellistele luksusbrändide tootjatele nagu Prada (müügitulu keskmine aastane kasv 18,1%), Burberry (16,8%) ning Ferragamo (14,8%).

Kosmeetika ja isikliku hügieeni pakkujatest on uuringu kohaselt  aastatel 2010-2013 edukaimaks ettevõtteks Naturale 13,7% aastase keskmise müügitulu kasvuga. Teisele kohale asetub L´Occitane 13,5% ning kolmandale Estée Lauder 9,9% aastase keskmise kasvuga.

L’Or?al Balticu tegevjuhi Benoit Julia sõnul on L’Or?al kontsern kriisiga hästi toime tulnud, seda tänu õnnestunud uuendustele ja kiirele edasiminekule arenevatel turgudel. „Hoolimata sellest, kuivõrd karmi löögi andis majanduskriis Balti turgudele, on L’Oreal  suutnud oma turuosa kaitsta ja kriisist edukalt väljuda — meie turuosa kasv on 2012. aastal kolme Balti riigi turgude kiireim,“ rääkis Julia. „Esimene riik, kus suutsime langusest väljuda oli Eesti ning alates 2011. aasta algusest on tulemused jõudsalt paranenud. Ennustame turuosa kasvu ka 2013. aastaks, sest jätkame uuenduste sisseviimist ja näeme ette kohaliku tarbija ostujõu suurenemist.“

Benoit sõnul on tänasel turul esirinnas just innovaatilised ja tehnoloogiliselt uuenduslikud kaubamärgid  – tarbijad ootavad nahahooldust ja juuksevärve edasiarendavaid tehnoloogilisi avastusi, kuid ka uusi meeltele suunatud ja ostlemisega seotud kogemusi. „Kõigi meie suuremate tootekategooriate puhul, nagu jumestus, nahahooldus ja juuksehooldus, näeme tooteartiklite hulga kasvu ja tunnetame pakutava lisandväärtuse suurenemist. Selliseid positiivseid trende ennustame ka edaspidiseks.“

„Kuigi analüütikute prognoosid näitavad luksuskaupade- ja kosmeetikaturu soodsat seisu, peaksid tootjad arvestama arenguriikide tarbijate poliitilise ja sotsiaalse ebastabiilsusega. Lisaks avaldavad luksuskaupade turgudele mõju ka Euroopa majanduse haavatavus ning USA majanduse aeglane taastumine,“ märkis Kirikal. „Teine oluline tegur on üha tihenev konkurents, mis survestab tootjate kasumimarginaale ning teeb keeruliseks turuosa säilitamise või suurendamise. Tarbijad muutuvad üha nõudlikumaks ja valik mitmekesisemaks. Uuringu kohaselt on võtmeteguriks klientidele kvaliteetsemate ning nende tavadele ja kommetele vastavate toodete ja teenuste pakkumine.“

Uuringus võeti võrdluse alla sellised suured luksuskaupade grupid nagu Herm?s, Richemont, Prada, Burberry, LVMH, Hugo Boss jt. ning kosmeetika ja isikliku hügieeni toodete valmistajatest L`Or?al, Shisheido, Est?e Lauder, Natura, Beiersdorf ja L´Occitane.

Osale arutelus

  • Juuli Laanemets

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

VOLVO ESTONIA OÜ otsib RAAMATUPIDAJAT

M-Partner HR OÜ

29. juuni 2018

EUROAPTEEK otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Fontes PMP OÜ

04. juuli 2018

Uudised

Tööriistad