Tarbijahinnaindeksi aastamuutust mõjutas novembris enim eluase

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2011. aasta novembris võrreldes oktoobriga 0,1% ning võrreldes eelmise aasta novembriga 4,2%, teatas statistikaamet.

Kaubad olid 2010. aasta novembriga võrreldes 4,2% ja teenused 4,1% kallimad.
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta novembriga võrreldes tõusnud 7,3% ja mittereguleeritavad hinnad 3,1%.

Eelmise aasta novembriga võrreldes mõjutasid indeksit kõige rohkem eluasemele tehtavad kulutused, mis andsid kogutõusust kolmandiku. Selle peapõhjus oli aastataguse ajaga võrreldes 8,6% kallinenud elekter, soojusenergia ja küte. Aastaga 4,3% kallinenud toit ja mittealkohoolsed joogid andsid kogutõusust neljandiku ning võrreldes möödunud aasta novembriga 13,4% kallim mootorikütus kuuendiku.

Mullu sama ajaga võrreldes on enim kallinenud postiteenused (52%), suhkur (42%), kohv (32%) ja kütteõli (31%). Värske köögivili oli tänavu novembris 21% odavam kui möödunud aastal.

Oktoobriga võrreldes oli novembris tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks toidu 0,7%-line kallinemine, millest värske köögivilja 10,3%-line sesoonne kallinemine andis üle poole ning lihatoodete 1,8%-line kallinemine ligi 40%. Võrreldes oktoobriga oli kurk kallinenud kaks korda, viinamarjad 46% ja tomat 20%. Sibulad olid 23% ning mandariinid 21% odavamad.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann

Toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Raamatupidajat sotsiaalmeedias

RSS
Palgakalkulaator
Maksuvabastus (kuu)
Maksuvabastus (aasta)

Toetajad:

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV

Keskmistele ja suurtele ettevõtetele mõeldud Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Veebipõhine Microsoft Dynamics NAV majandustarkvara terviklahendus

Tänapäeva ettevõtete väljakutseks on pidev ärikeskkonna muutumine. Majandus- või äritarkvara peab seejuures olema paindlik, kasvama koos ettevõttega. Samas tuleb koguda ja vaadata oma andmeid täiesti uuel viisil, et teha tuleviku otsuseid, mitte konstateerida minevikku. Majandustarkvara peab olema kaasaegne, hästi integreeritud ja aitama tööaega kokku hoida.

Valdkonna tööpakkumised

Taxify is looking for an ACCOUNTANT

Taxify OÜ

30. mai 2018

AIANDUSKESKUS HANSAPLANT otsib PEARAAMATUPIDAJAT

Hansaplant Hulgi OÜ

31. mai 2018

LIDL is looking for SENIOR PAYROLL CONSULTANT

Fontes PMP OÜ

31. mai 2018

Uudised

Tööriistad